صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر علمی همایش ملی شهرت مطرح کرد:

از رونمایی کتاب همایش تا بین‌المللی شدن آن در سال آینده

به گفته احسان شاه قاسمی در مراسم اختتامیه همایش ملی شهرت، از کتاب چکیده‌های پذیرفته شده رونمایی شد و همچنین حدود یک ماه دیگر هم مقالات پذیرفته شده در قالب کتاب منتشر می‌شود.
کد خبر : 934986

احسان شاه قاسمی دبیر علمی همایش ملی شهرت در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا، در خصوص کمیت و کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه بیان کرد: با توجه به اینکه اولین سالی بود که این همایش برگزار شد خیلی تمایل به بین المللی بودن آن نداشتیم. آغازگر این همایش پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات اسلامی حوزه هنری بود بطوریکه تا قبل از این ما شاهد چنین رویداد‌هایی نبودیم بلکه تنها محدود به انتشار کتاب‌ها و مقالات متعددی با موضوع شهرت بودیم. این همایش فرصتی است برای اشخاصی که کار آن‌ها تاکنون فرصت چاپ نداشته تا در این فضا مورد داوری قرار بگیرند و در صورت شایسته بودن آثارشان در قالب کتاب و یا پوستر چاپ شوند.

{$sepehr_key_2498}

وی ادامه داد: برای برگزاری این همایش بیش از یک سال و نیم است که مشغول برنامه ریزی آن هستیم و در ابتدا هم برنامه بین المللی شدن آن را داشتیم و حتی با توجه به استقبال خیلی از شرکت کنندگان خارجی، اما صلاح دیده شد تا از دوره‌های آتی به صورت بین المللی برگزار شود.

کسی که دستاوردهاش از رسانه‌ها از زندگی شخصی‌اش بیشتر باشد آن فرد مشهور است و اگر فردی زندگی شخصی‌اش در رسانه‌ها از دستاوردهاش برجسته‌تر باشد آن فرد سلبریتی است

استقبال از همایش بسیار خوب بود و این موضوع باعث شد تا ابعاد آن گسترده‌تر شود. بیش از ۲۰۰ نویسنده به همایش چکیده و یا مقاله کامل ارسال کردند که بیش از یک سوم چکیده‌ها پذیرفته شد و همچنین بیش از ۵۰ مقاله کامل هم داشتیم که حدود ۴۰ در صد از آن‌ها پذیرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال بالا از همایش و همچنین تقاضای بین المللی شدن آن، ما را بر آن داشت تا در مراسم اختتامیه با دعوت از پروفسور آرتور آسابرگر استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه سانفرانسیسکو که به صورت پیامی ویدیویی؛ سخنرانی شان را به این همایش ارسال کردند با ابعاد بین المللی موضوع از نگاه متخصص تراز اول جهان آشنا شویم.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب چکیده‌های پذیرفته شده در همایش هم از جمله دیگر بخش‌هایی است که در روز اختتامیه، یکشنبه ۱۵ مهرماه برگزار شد برای آن در نظر گرفتیم. همچنین حدود یک ماه دیگر هم مقالات پذیرفته شده را در قالب کتاب منتشر می‌کنیم.

افرادی هستند که برای مشهور شدن و یا هواداری از سلبریتی‌ها ساعت‌ها از وقت خودشان را در فضای رسانه‌ای سپری می‌کنند

این استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آثار ارسالی چقدر از نظر کیفی توانسته رضایت برگزار کننده‌ها را به دنبال داشته باشد، گفت: همه اعضای هیات علمی همایش تقریبا از افرادی بودند که قبلا در حوزه شهرت پژوهش‌هایی زیادی را در دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها انجام دادند.

بنا براین تصمیم گرفته شده تا فقط چکیده‌هایی پذیرفته شد که پتانسیل ارائه در کنفرانس را داشته باشند. چکیده‌های خوب دیگری هم بود که می‌شد آن‌ها را پذیرفت، اما به خاطر این که شرایط ارائه مطلوبی نداشتند، کنار گذاشته شدند. فقط چکیده‌هایی که به لحاظ ارزش علمی و همچنین از نظر مباحث نظری و میدانی در سطح بین المللی بودند را مورد پذیرش قرار دهیم. همچنین برای ایجاد انگیزه بخشی از سهمیه آثار را به پذیرش مقالات دانشجویان اختصاص دادیم تا بتوانند در کنار اساتید فرصت ارائه آثار خود را پیدا کنند.

شاه قاسمی در تعریف واژه شهرت و اینکه آینده این واژه در فضای مجازی به چه صورت پیش می‌رود، خاطر نشان کرد: کسی که دستاوردهاش از رسانه‌ها از زندگی شخصی‌اش بیشتر باشد آن فرد مشهور است و اگر فردی زندگی شخصی‌اش در رسانه‌ها از دستاوردهاش برجسته‌تر باشد آن فرد سلبریتی است.

{$sepehr_key_2499}

به واقع هر وقت ما فکر می‌کنیم که از شهرت چیز‌هایی را می‌دانیم، سلبریتی‌ها موضوعات جدیدتری را برای ما نمایش می‌دهند. فرهنگ شهرت وجود داشته است و وجود دارد و در آینده هم وجود خواهد داشت و ما سال‌های اتی هم با شهرت خواهیم بود.

وی ادامه داد: افرادی هستند که برای مشهور شدن و یا هواداری از سلبریتی‌ها ساعت‌ها از وقت خودشان را در فضای رسانه‌ای سپری می‌کنند. به زعم بنده شهرت سال‌های زیادی را با ما خواهد بود و بویژه اینکه این واژه در جهان امروز که شهرت معنای دینی دارد و گروه‌های جوان‌تر و نوجوان که کمتر دینی هستند دنبال دین جایگزین می‌گردند همزمان با برآورده شدن نیاز‌های معنوی شان به دنبال نیاز‌های جسمانی می‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظر