صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کانونی‌ترین مجموعه نظام آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کانونی‌ترین مجموعه نظام آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.
کد خبر : 934864

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز در آیین استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه، ضمن تبریک به نومعلمان اظهار کرد: در فرمایشات بزرگان دینی ما؛ مقام معلم بالاترین مقام در کنار پدر و مادر قرار گرفته است. جایگاه معلم را به نوعی پدر و مادر انسان شمرده‌اند و پیامبر اعظم نیز خود را معلم می‌نامند.

‌رستمی با بیان اینکه شما نو‌معلمان در مسئولیت و در ماموریت بسیار با‌شرافتی قرار گرفته‌اید، تصریح کرد: عزیزان، انقلاب اسلامی احیاگر اسلام ناب در دوره طولانی غفلت و بی‌خبری انسان‌ها از حقیقت اسلام بود. در دوره‌ای که تمدن غرب ادعای سعادت کامل بشری را داشت؛ اما بر دل این تمدن، زشت‌ترین جنایت‌ها علیه بشریت در حال رخ دادن بود.

وی با بیان اینکه تمدن غرب یک شکوه و هیمنه ظاهری دارد، عنوان کرد: شما نگاه می‌کنید به ظواهر تمدن غرب؛ تکنولوژی، پیشرفت ابزار، تسلط جریان نوین اطلاعات؛ همه اینها مظاهر عالی پیشرفت و چشم‌نواز و خیره‌کننده است، اما از دل این ظواهر زیبا چه بر سر حقیقت انسان آمده است؟ این را باید از زبان خود غربی‌ها شنید که چه بلایی بر سر انسان و بر سر احساسات انسان، بر سر اخلاقیات، بر سر نظام خانوادگی و بر سر ملت‌های مظلوم آمده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اسرائیل یکی از محصولات تمدن نوین غرب است، ابراز کرد: قدرت اسلحه، قدرت باروت، قدرت نیروی نظامی، قدرت زبان، قدرت جریان استعمار و کشورگشایی؛ دست غربی‌ها را برای چپاول تمام ثروت‌های دنیا فراهم کرد. غرب امروز، غربی است که بیش از ۴۰۰ سال دنیا را غارت کرده است، برای اینکه اول بماند. بلایی که بر سر آفریقا و ملت‌های مظلوم آفریقا در برده‌داری آوردند؛ بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در جریان برده‌داری کشته شد.

رستمی ادامه داد: قاره آفریقا فقط به دلیل اینکه پوست آنها تیره و سیاه بود و اسلحه نداشتند؛ در هند، در آسیای جنوب شرقی، در آمریکای لاتین، بر سر سرخ‌پوست‌ها چه آوردند؟ در سال‌های اخیر، از اطراف مدارس کلیسایی کانادا؛ گور‌های دسته‌جمعی کشف می‌شود. در مدارس کانادا خانواده‌های بومی را مجبور می‌کردند که فرزندانشان از خانواده جدا شوند؛ چون زبان مردم بومی باید قطع بشود و باید زبان انگلیسی کانادایی را فرا بگیرند. فرهنگ آنها، پوشش و اعتقادات‌شان را به مدارس شبانه‌روزی می‌آوردند، اما مدرسه شبانه‌روزی شکنجه‌گاه بوده است؛ حال این کشور‌ها مدعی حقوق بشر هستند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن؛ یک آزمایشگاه به نام فلسطین درست کردند که در آن آخرین محصولات فکری و ابزاری خودشان را نشان می‌دهند و آخرین تکنولوژی؛ آخرین بمب‌هایی را که می‌خواهند به دنیا نشان بدهند؛ بر سر مدرسه و درمانگاه و مسجد و خانه یک مجموعه مظلوم فلسطینی تحت اسارت می‌فرستند و می‌کشند و هیچ ابایی هم ندارند؛ از دنیا هم طلبکار هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به مسأله صلاحیت‌های معلمی بیان کرد: موضوعی که به شدت باید مورد ملاحظه قرار بگیرد و تنزل در آن موضوع، اصلا پذیرفتنی نیست؛ موضوع صلاحیت معلمی است. کسی نباید به آموزش و پرورش به‌عنوان بنگاه اشتغال نگاه کند. آموزش و پرورش جایی نیست که بگوییم یک عده‌ای قرار است شاغل شوند. آموزش و پرورش محل تربیت نسل آینده کشور و مهم‌ترین نقطه کانونی کادرسازی کشور است.

رستمی در پایان گفت: این‌که بگوییم اشخاصی که در صلاحیت، مشکل پیدا کردند را یک‌بار دیگر بررسی کنیم؛ همان اتفاقی که زمانی، برف‌انباری معلم وارد آموزش و پرورش می‌کردند؛ اکنون هم نباید به یک شکل دیگری برف‌انباری وارد کنند. بسیار مهم‌تر از نیروی هوا‌فضای سپاه که امروز به آن افتخار می‌کنیم؛ مهم‌تر از عناصر هوا فضای سپاه، شما معلمان هستید. کانونی‌ترین، بنیادی‌ترین و حساس‌ترین مجموعه نظام آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است. کسی حق ندارد که بدون ارزیابی صلاحیت‌ها؛ فقط به صرف اینکه بگوییم جریان اشتغال باید فراهم بشود و هر کسی را که مایل است وارد کند؛ این صحیح نیست. دانشگاه فرهنگیان جایی است که بنا‌ست حساس‌ترین شغل را به افراد بسپاریم، بنابراین این شغل حساس را باید به شایسته‌ترین‌های این کشور بسپاریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر