صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وحید عظیمی‌وند در گفت‌وگو با آنا خبرداد؛

تصویر مظلومیت کودکان فلسطین و لبنانی روی بوم نقاشی کودکان ایرانی

مدیر مرکز رشد نوجوان امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) گفت: مظلومیت کودکان فلسطینی، لبنانی و حماسه اخیری که گروه‌های مقاومت، حماس و حزب‌الله لبنان آفریدند، از جمله موضوعات مهمی است که می‌بایست در حوزه‌های مختلف تولیدات هنری به آن توجه شود.
کد خبر : 934785

وحید عظیمی‌وند مدیر مرکز رشد نوجوان امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) از برگزاری رویداد «نقش طوفان» در آستانه فرارسیدن سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی در حوزه هنری خبر داد و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: این مرکز در نظر دارد تا به مناسبت فرارسیدن عملیات غرورآفرین «طوفان‌الاقصی» یک رویداد با موضوع نقاشی برگزار کند، نوجوانان برای این رویداد در مدت ۳ روز آثاری را با موضوع مقاومت خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد، اساتید مطرح حوزه هنر‌های تجسمی نیز نوجوانان را همراهی خواهند کرد، گفت: اساتید برجسته تجسمی همچون علی بحرینی، ناصر سیفی، امیرحسین عالی و ارمغان عالی از جمله هنرمندان مطرحی هستند که در این رویداد در کنار نوجوانان، آنان را در مسیر خلق اثری فاخر هدایت خواهند کرد.

عظیمی‌وند اظهار داشت: مظلومیت کودکان فلسطینی و لبنانی و حماسه اخیری که گروه‌های مقاومت، حماس و حزب‌الله لبنان آفریدند، از جملۀ موضوعات مهمی است که می‌بایست در حوزه‌های مختلف تولیدات هنری به آن توجه شود، افزود: حماسه‌هایی که شهدای عزیزی مانند شهید سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیئه و دیگر شهدای عزیز راه آزادی قدس و مظلومیت فلسطین آفریدند، تا جائی برای ما در مرکز امید مهم است که تصمیم گرفتیم با پیشنهاد بسیاری از اساتید هنر‌های تجمسی و به ویژه نقاشی، یک رویداد نقاشی برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: در این رویداد، با تهیه بوم‌های نقاشی ۲ در ۱ و نیم، زمینه نقاشی نوجوانان با موضوع مقاومت فراهم شده است. این رویداد با هدایت اساتید مطرحی مانند علی بحرینی، ناصر صیفی، امیرحسین عالی و ارمغان عالی برگزار خواهد شد و یک ورک‌شاپ تجسمی مقاومت با حضور این اساتید رقم خواهد خورد و طی آن، موضوعاتی مانند مظلومیت کودکان و نوجوانان غزه، نقش‌آفرینی گروه‌های مقاومت، علمیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ و شهدای مقاومت به تصویر کشیده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ما در تلاشیم به صورت ارگانی، برنامه‌ریزی و الگوسازی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های هنرستان‌های کشور در حوزۀ کودک و نوجوان و همچنین باشگاه‌های رشد حوزه هنری در مراکز استان‌ها استفاده کنیم و این تفکر را تکثیر دهیم تا در مابقی نقاط کشور که ظرفیت‌های مهم هنر‌های تجسمی و یا دیگر رشته‌های هنری وجود دارد، پای کار هنر انقلاب و هنر مقاومت بیایند و نقش آفرینی کنند.

مدیر مرکز رشد نوجوان امید با تأکید بر این مفهوم که تأثیر این اتفاقات بر روی هنر و هنرمندان بسیار جدی است، گفت: هنر، زبان زنده و گویای اندیشه است و زمانی که شما اندیشه‌ای به نام مقاومت، ایستادگی در مقابل ظالم و حمایت از مظلوم دارید، هیچ چیز مانند روحیه و اثر هنری تولید شده، نمی‌تواند انرژی درونی شما را به غلیان و جوشش در بیاورد و از این گذرگاه، خواهید توانست به مابقی افراد جامعه نیز بگوئید که چنین ظلمی به مظلومان می‌شود.

عظیمی‌وند با بیان این نکته که کمترین و حداقلی‌ترین کاری که هر فرد در این مسیر می‌تواند انجام دهد، این است که یک اکت و یا کنش از خودمان نشان دهد، تصریح کرد: قطعاً این کنش هراندازه بهتر، قوی‌تر و گیراتر باشد، برای مخاطب ما جذاب‌تر خواهد بود.

گفتنی است مرکز امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) بنای آن دارد تا پس از برگزاری این رویداد، ۴ اثر برگزیده نوجوانان، که به همت و یاری اساتید پیشکسوت خلق‌شده است، برای بازدید عموم به نمایش درآورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوزه هنری کودک
ارسال نظر