صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تأکید وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت صلاحیت علمی معلمان به عنوان الگویی برای نظام تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک معلم موفق معلمی است که همه صلاحیت‌های علمی را دارا باشد تا بتواند به عنوان الگو عمل کند.
کد خبر : 934774

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در مراسم استقبال از نو دانشجومعلمان تأکید کرد که معلمان، به‌عنوان راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت، مهم‌ترین رکن تحقق اهداف آموزشی هستند. او اظهار داشت: یک معلم موفق کسی است که تمامی صلاحیت‌های علمی را دارا باشد تا بتواند به‌عنوان الگو عمل کند.

کاظمی با بیان اهمیت و ارزش مسئولیت معلمان افزود: معلم‌های با انگیزه و دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند جای همه نداشته‌های ما را پر کنند. مسئولیت معلمی ارزشمند و سنگین است، چرا که خداوند بالاترین مأموریت را به پیامبر اسلام (ص) داد.

وی با اشاره به نقش حیاتی معلمان در انتقال ارزش‌ها، باورها، آداب و رسوم، و علوم به نسل جدید، گفت: آموزش و پرورش زمینه‌ساز این مأموریت است و معلم سکاندار آن محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید خودمان را با نیت‌های الهی آماده کنیم و دانش‌آموزان برتر علمی و پرورشی را در دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم. ما تلاش می‌کنیم دغدغه‌های رهبری را در دانشگاه فرهنگیان پاسخ دهیم و استانداردهای آموزشی و کیفیت استادان را ارتقا بخشیم.

کاظمی تأکید کرد: گفت‌وگوی صادقانه با دانشجومعلمان را فراهم می‌کنیم، اما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها دقت بیشتری در اهداف، برنامه‌ها و باورهای خود داشته باشند.

او در پایان به اهمیت نقش معلمان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: در این روزها، مأموریت ما سنگین‌تر شده است، زیرا در جبهه‌های نبرد و کفر، اتفاقات تلخ و شیرین رخ می‌دهد. حضور مقتدرانه سربازان انقلاب و امت اسلامی به رهبری حضرت امام خامنه‌ای از رویدادهای شیرین است، اما فقدان فرماندهان بزرگ ما، رویداد تلخی است که باید با ادامه راه شهدا ارزش‌ها را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر