صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
در نشست مسئولان ورزشی و دانشگاهی مطرح شد؛

ورود تخصصی‌ دانشگاه آزاد به حوزه تربیت بدنی با ایجاد رشته‌های مربیگری

رئیس دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا و قرچک عنوان کرد که درصدد هستیم در حوزه تربیت بدنی تخصصی‌تر ورود کرده و با ایجاد رشته‌های جدید مانند مربیگری فوتبال و کشتی در مقطع کاردانی سهم بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش داشته باشیم.
کد خبر : 934740

به گزارش خبرنگار آنا، کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در نشستی با جواد ترابی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم اهتمام جدی به مسائل ورزشی بیان کرد: برای اعتلای ورزش و کاهش معضلات اجتماعی، نیازمند همکاری و ورود همه دستگاه‌های اجرایی هستیم و این دانشگاه بر اساس رسالت اجتماعی خود، اماکن ورزشی تحت پوشش را برای ورزشکاران و میزبانی اردو‌های مختلف، مشارکت فعال خواهد داشت.

پهلوان افشاری با اشاره به ظرفیت مطلوب این مرکز آموزشی اضافه کرد: با توجه به اینکه رشته تخصصی تربیت‌بدنی تا مقطع کارشناسی ارشد با حضور استادان هیئت علمی مجرب در این واحد دانشگاهی فعال و مورد استقبال بوده به تازگی درصدد آن شدیم تا کمی تخصصی‌تر ورود کرده و با ایجاد رشته‌های جدید نظیر مربیگری فوتبال و کشتی در مقطع کاردانی سهم بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ورزش یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی در دانشگاه است؛ بنابراین هر زمانی که در عرصه همگانی و قهرمانی نیاز باشد حمایت لازم را داریم و کوتاهی نخواهیم کرد و آماده هرگونه همکاری با اداره ورزش و جوانان برای فعال‌سازی برخی رشته‌ها مانند سوارکاری، اتومبیلرانی، هاکی سالنی، فوتسال و ... هستیم.

جواد ترابی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا هم از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه این نهاد آموزشی در راستای توسعه ورزش به‌ویژه میزبانی‌های شایسته از مسابقات کشتی استان تهران و المپیاد استعداد‌های برتر تشکر و اظهار کرد: با توجه به کمبود سرانه‌های ورزشی و عدم وجود سالن استاندارد در منطقه، وجود مجموعه ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت‌های ورزشی این دانشگاه، موجب بالندگی ورزش منطقه شده است.

وی افزود: شهرستان پیشوا از استعداد‌های ناب ورزشی در رشته‌های مختلف بهره‌مند است و در سال‌های اخیر با تعامل بسیار خوبی که بین دانشگاه آزاد و اداره ورزش و جوانان وجود دارد رقابت‌ها و اردو‌های متعددی در عرصه‌های مختلف استانی، کشوری و ملی در رشته‌های هاکی، کشتی، کونگ‌فو و... به میزبانی دانشگاه پیشوا برگزار و مورد رضایت مسئولان و ورزشکاران قرار گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا عنوان کرد: مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی مایه فخر ورزش شهرستان است و جا دارد به پاس خدمات و حمایت‌های همه‌جانبه این واحد دانشگاهی و آموزشی قدردانی ویژه‌ای به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش و جوانان غیور پیشوایی داشته باشیم.

ترابی به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال و کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان به‌صورت رایگان اعلام آمادگی کرد و توضیح داد: این دوره‌ها در سال با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار و برای جوانان بسیار مؤثر و راهگشاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر