صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارتقای مهارت آموزی با تصویب و ابلاغ تامین مالی از سوی هیئت دولت

معاون وزیـر کار اعلام کرد: تصویب نهایی بند‌های مالی سه گانه، علاوه بر آورده مالی، سهم بسزایی در ارتقای مهارت آموزی در کشور به ویژه مهارت افزایی جامعه کارگری و بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های کلیدی و راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد داشت.
کد خبر : 934682

به گزارش خبرگزاری آنا، مهرداد عظیمی، از تصویب و ابلاغ سه بند مالی اساسنامه این سـازمان توسط هیئت دولت خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیئت دولت، بند‌های مالی اساسنامه شامل "هزینه‌کرد حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه ای"، "دو درصد (۲%) از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق و فروش اموال تملیکی" و اختصاص یک در هزار مزد کارگران در هر ماه، توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی" را تصویب و برای اجرا به بخش‌های مختلف کشور ابلاغ کرد.

رئیس سـازمان آمـوزش فنـی و حـرفه‌ای کشور افزود: بند‌های پیشنهادی در احکام دائمی بودجه سالیانه آورده می‌شود و با این شرایط، هر سال، نیازی به رایزنی برای آورده شدن این بند‌ها در بودجه سالیانه نیست.

وی با بیان اینکه کلیه درآمد‌های حاصله از اجرای بند‌های سه گانه، از اول فروردین ۱۴۰۳ برای سازمان محاسبه و اعمال خواهد شد، تأکید کرد: تصویب نهایی بند‌های مالی سه گانه، علاوه بر آورده مالی (بالغ بر هزاران میلیارد تومان)، سهم بسزایی در ارتقای مهارت آموزی در کشور به ویژه مهارت افزایی جامعه کارگری و بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های کلیدی و راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد داشت. بند‌های مالی اساسنامه سازمان پیش از این، در بیش از ۱۰ جلسه با حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و رایزنی با اعضای کمیته‌های داخلی، کمیته‌های تخصصی اولیه و توجیهی، کمیته‌های فرعی و اصلی و یک بار طرح در دولت و برگشت برای اصلاح، بررسی شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر