صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

رضوانی: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، فدراسیون جهانی مجزا ندارد/ مدال آوری در بازی‌های آسیایی رویایی واقعیت پذیر است

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: رسیدن به مدال در بازی‌های آسیایی، رویاپردازی است و می‌خواهیم رویایی را به واقعیت تبدیل کنیم.
کد خبر : 934556

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا،درباره اینکه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو سه رشته مجزا را اداره می‌کند و با توجه به اینکه وزیر ورزش به دنبال افزایش فدراسیون‌های ورزشی است، اظهار کرد: اینکه تصمیم گرفته شده تا رشته‌هایی مانند رویینگ، کانو، کایاک از فدراسیون قایقرانی جدا شوند به خاطر این است که فدراسیون‌های جهانی مجزایی دارند. در ورزش شنا فدراسیون «ورلد اکواتیکس» (world aquatics) شامل ۵ رشته ورزشی آبی می‌شود. فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران شامل شرایط فدراسیون قایقرانی نمی‌شود، چون رشته‌های ما فدراسیون جهانی مجزا ندارند.  

وی ادامه داد: ما در صحبتی که با احمد دنیامالی وزیر ورزش داشتیم خواستیم تا به شکل دیگری به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کمک شود که منتظر هستیم تا ببینیم روند کار به چه شکلی پیش می‌رود. رشته‌هایی که در فدراسیون قایقرانی هستند با برخورداری از فدراسیون‌های جهانی مجزا، می‌توانند مستقل شوند و این تصمیم هم برای حضوری موفق‌تر در مسابقات المپیک آسیایی و جهانی است که با توجه به تسلط وزیر ورزش که در سابقه وی، ریاست فدراسیون قایقرانی دیده می‌شود امکان چنین تغییری فراهم می‌شود. فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هم زیر مجموعه فدراسیون «ورلد اکواتیکس» (world aquatics) است.

رئیس فدراسیون شنا درباره اینکه چه اقداماتی برای تشکیل کمپ تیم‌های ملی شنا صورت گرفته، عنوان کرد: دو جلسه با حضور جان اونسوی مدیر فنی تیم‌های ملی شنا برگزار شده و سازمان تیم‌های ملی را هم تشکیل داده‌ایم. دو اردو هم برای تیم‌های ملی امید و بزرگسالان برگزار کرده‌ایم. منتشر هستیم تا سازمان تیم‌های ملی جلسات فنی خود را جلو ببرد. برای اردوهای خارج از کشور هم با هماهنگی جان اونسوی پیش خواهیم رفت. 

وی در خصوص بحث مدال آوری شناگران در المپیک آسیایی و جهانی که از سوی جان اونسوی مطرح و به آن انتقاداتی شده بود، یادآور شد: هدف‌گذاری فدراسیون شنا مدال آوری در بازی‌های آسیایی یا همان المپیک آسیایی است و هدف ما کسب مدال در المپیک جهانی نیست. در برنامه‌ریزی که داریم هم به صورت گلخانه‌ای هم توجه به شناگران مستعد جوان و امید را در دستور کار قرار دادیم. اینکه عنوان کردند رسیدن به مدال در بازی‌های آسیایی، رویاپردازی است اشتباه نیست، می‌خواهیم رویایی را به واقعیت تبدیل کنیم. کار آسانی نیست، بسیار هم کار دشواری خواهد بود ولی همه امید نا دسترسی به مدال در بازی‌های آسیایی است. تیم ملی واترپلو هم دوران آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های انتخابی جهانی را پشت سر می گذراند.

انتهای پیام/

ارسال نظر