صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۳ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سفرای آلمان و اتریش به وزارت خارجه ایران احضار شدند

در پی احضار روسای نمایندگی‌های ایران در برلین و وین پس از عملیات وعده صادق ۲، سفرای آلمان و اتریش امروز به صورت جداگانه به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند.
کد خبر : 934452

به گزارش خبرگزاری آنا،  اقدام غیرقابل قبول آلمان و اتریش در احضار روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، در اعتراض به پاسخ مشروع، مسئولانه و مؤثر ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی امروز (پنجشنبه) سفرای دو کشور آلمان و اتریش را به وزارت امور خارجه ایران کشاند. مارکوس پوتسل سفیر آلمان و دیتریش هایم سفیر اتریش امروز به صورت جداگانه به وزارت امور خارجه احضار شده و نسبت به این رویکرد دولت‌های آلمان و اتریش اعتراض شد.

روز گذشته آلمان و اتریش اقدام به احضار کارداران جمهوری اسلامی ایران در این دو کشور کردند.

رسانه‌های محلی آلمان دیروز گزارش دادند که در پی حملۀ موشکی سپاه پاسداران به اراضی اشغالی، وزارت خارجه آلمان، کاردار ایران را احضار و از ایران خواسته که حملات بیشتری علیه اسرائیل انجام ندهد. از سوی دیگر نیز اخباری مبنی بر احضار کاردار ایران در اتریش از سوی وزارت خارجه اتریش منتشر شد.

* ایران در دفاع از امنیت خود مصمم است

مدیرکل غرب اروپا در احضار سفرای آلمان و اتریش با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت خود کاملا مصمم است، تصریح کرد: اقدام نیرو‌های مسلح ایران در راستای اصل دفاع مشروع، مصرح در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و بعد از دو ماه خویشتنداری در راستای کمک به استقرار و امنیت پایدار در منطقه صورت گرفته است.

این مقام وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن مواضع حمایتی برخی کشور‌های اروپایی از رژیم صهیونیستی، افزود: معتقدیم اگر طرف‌های اروپایی با اقدام مؤثر و عملی از جمله قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی، جلوی ماشین کشتار و نسل‌کشی رژیم اسرائیل را به موقع می‌گرفتند، امروز شاهد فجایع این چنینی نبودیم. سفرای آلمان و اتریش هم گفتند که مراتب را به پایتخت‌های خود منعکس خواهند کرد.

بنابراین گزارش، در پی تداوم جنایات رژیم اسرائیل از جمله در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب دهم مهر‌ماه در عملیات وعده صادق ۲ اقدام به حملات موشکی به تأسیسات نظامی و امنیتی این رژیم کردند.

بر اساس اطلاعیه سپاه پاسداران ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

اقدام مشروع و قانونی ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در راستای حق دفاع مشروع و حمایت از امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران در مقابل متجاوزان انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر