صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی حسن فرطوسی را به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران منصوب کرد.
کد خبر : 934451

به گزارش خبرگزاری آنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی حسن فرطوسی را به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران منصوب کرد.

در حکم حسین سیمایی خطاب به حسن فرطوسی آمده است:

 با عنایت به مادۀ ۱۲ اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مصوبه هیأت محترم وزیران و نظر به مراتب تعّهد، تخصّص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران» منصوب می‌شوید.

 امید است با استعانت از خداوند متعال و عنایت به اسناد بالادستی ومشی و گفتمان دولت وفاق ملی، همسو با برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و با بهره‌مندی از تجارب استادان، پژوهشگران، کارشناسان و همکاران کمیسیون ملی یونسکو در ایران و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی و تعامل سازنده و مؤثر با سفیر و نمایندۀ دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در برقراری و گسترش روابط علمی و فرهنگی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز معرفی مفاخر علمی، ادبی و میراث فرهنگی کشور موفق و مؤید باشید.

توفیق و سربلندی روزافزون جناب‌عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

حسن فرطوسی (متولد ۱۳۵۷ خرمشهر) دارای دکتری حقوق بین الملل از دانشگاه ژنو سوئیس است که به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه تسلط دارد.

 وی کتاب‌ها و مقالات متعددی تألیف و ترجمه کرده و یادداشت‌هایی در رسانه‌های مختلف منتشر کرده است. در سال ۱۴۰۲ کتاب وی، با عنوان «نمایه‌ای از تجارت در کالا‌های فرهنگی، در پرتو اسناد سازمان تجارت جهانی و یونسکو، با بستر‌های حقوق سخت و حقوق نرم» به زبان انگلیسی در ژنو توسط انتشارات Globethics منتشر شد.

در کارنامه علمی فرطوسی تدریس در مؤسسه تجارت جهانی دانشگاه برن سوئیس (از سال ۱۳۹۸) وجود دارد.

او همچنین در دانشگاه «مدرسه دیپلماسی و روابط بین‌الملل ژنو» (GSD) به عنوان استاد مدعو به تدریس درس‌های مختلف از جمله «دیپلماسی فرهنگی و صلح‌سازی»، و نیز «دیپلماسی تجاری و صلح‌سازی» پرداخته است.

موضوع پایان نامه دکتری او «حل تعارض و ایجاد انسجام میان سازمان تجارت جهانی و یونسکو در رابطه با رژیم حاکم بر تجارت کالا‌های فرهنگی» بود.

از دیگر سوابق اجرایی فرطوسی می‌توان به مدیریت فرهنگ و ارتباطات دفتر منطقه‌ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشور‌های اسلامی (ICESCO)، برگزاری بزرگداشت پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام در منطقه آسیا، نماینده سمن‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی و حقوقی در سازمان ملل و شورای حقوق بشر، مدیر ارتباطات بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، مدیر ارتباطات بین‌الملل بعثه حج، معاون بین‌الملل دبیرخانه اتحادیه حقوقی-قضایی کشور‌های اسلامی، مشاور امور حقوقی و بین‌الملل وزارت ارتباطات اشاره کرد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های دکتر علی اکبر متکان دبیرکل سابق یونسکو (ایران) در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر