صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول:

دانش صادراتی منسجم و آموزش دانش‌بنیان‌ها افزایش می‌یابد

مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت گفت:دانش صادراتی منسجم و آموزش متناسب با برنامه تاجر دانش‌بنیان افزایش می‌یابد.
کد خبر : 934436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، میرهادی سیدی، مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت در اختتامیه رویداد تجربه محور صادرات (تاجر دانش بنیان) گفت: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه صادرات این است که دانش صادراتی منسجم و آموزش متناسب با اهمیت آن در کشور وجود ندارد. در این بین شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات وضعیت و شرایط خاص تری دارند. نیاز‌های صادراتی این شرکت‌ها جدید و نو است.

وی افزود: اغلب مدیران شرکت‌های دانش بنیان رویای تولید کالاهایشان را در سر می‌پرورانند و با شیفتگی ذاتی و پس انداز و دارایی شان به دنبال تحقق رویاهایشان می‌روند. این افراد زمانی که وارد بحث صادرات می‌شوند و چرتکه رقم صادراتی می‌اندازد، دچار سختی و سردرگمی می‌شود، زیرا در تجارت و صادرات تنها شیفتگی ملاک نیست. این افراد باید به دانش صادرات آشنایی داشته باشد.

سیدی اظهار کرد: اکنون دوره‌های تربیت صادر کننده تاجر بین المللی برگزاری می‌شود. نخستین دوره ۹ ماهه تربیت صادر کننده تاجر بین المللی برای یکی از شرکت‌ها برپا شد؛ شرکتی که هیچ گونه آشنایی با دانش صادرات نداشت، اما تاکنون فعالیت‌های تجاری اش را ادامه داده است.

وی یادآورشد: ارزیابی‌های مختلف نشان داده اند شرکت‌هایی که هیچ گونه آشنایی با دانش تجارت بین المللی نداشته اند و از Hs Code (یک سریال ۸ رقمی و منحصر به فرد برای هر کالا) شروع کرده اند توانسته اند با کسب دانش تجارت صادرات ۲۵ میلیون دلار صادرات کالا داشته باشند.

مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت بیان کرد: هرچند اکنون ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خوبی صادراتی در کشور داریم، اما با وجود تفاوت زیاد قیمت کالا‌های صادراتی و تحریم ها، دانش صادراتی منسجمی نداریم. اکنون در حوزه آموزش و حرفه صادرات دشواری زیادی داریم. قطعا ادامه این رویداد‌های می‌تواند نقش پویاتر و موثرتر در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر