صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

کسب عناوین برتر مسابقات قرآن و عترت توسط دانشگاه آزاد فارس

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: در بیست و هشتمین دوره از مسابقات قرآن و عترت ازلحاظ آمار شرکت‌کنندگان استان فارس برترین رتبه را بین همه استان‌های کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر : 934433

به گزارش خبرنگار آنا، حسن سلطانی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه که به میزبانی واحد شیراز برگزار شد، اظهار کرد: حمله موشکی به اسرائیل موجب افتخار و غرور هر ایرانی است؛ زیرا در راه کسب این افتخار و غرور شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌ایم که باید قدردان مجاهدت‌های آنها و همچنین جانفشانی‌های رزمندگان مقاومت باشیم.

وی عنوان کرد: در بیست و هشتمین دوره از مسابقات قرآن و عترت در سه بخش آوایی، معارفی و هنری ادبی پژوهشی؛ تعداد بسیار زیادی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس حضور فعال داشته‌اند. در این دوره ۹ هزار نفر در بخش معارفی، یک هزار و ۲۰۰ نفر در بخش آوایی و ۵۹۶ نفر در بخش هنری این مسابقه شرکت کردند که ازلحاظ آمار شرکت‌کنندگان استان فارس برترین رتبه را بین همه استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بیان کرد: در بخش معارفی نفرات برتر استان در رقابت‌های استانی شرکت کردند و نهایتاً با کسب سه رتبه برتر کشوری به کار خود پایان دادند.در بخش آوایی نیز ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس به مرحله کشوری راه یافتند و در بخش هنری هشت برگزیده کشوری از استان فارس منتخب شدند.

سلطانی توضیح داد: در پایان این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان برگزیده به مرحله ملی مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان که بین همه دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی کشور و به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد راه یافتند که در کمال افتخار ۶ نفر از برگزیدگان استان فارس نیز به مسابقات ملی راه یافتند.

وی کسب ۲۶ رتبه کشوری و ۶ رتبه ملی در مسابقات قرآن و عترت را موجب افتخار دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برشمرد و افزود: در پویش قرآنی گوهر مکنون نیز این دانشگاه توانست رکورددار تعداد شرکت‌کنندگان باشد و بیشترین تعداد شرکت‌کننده در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

 پاسخ دندان‌شکن به جنایات اسرائیل موجب شادمانی جهان اسلام شد

معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به پاسخ ایران به جنایات اسرائیل گفت: بی‌تردید پاسخ دندان‌شکن جمهوری اسلامی به جنایات اخیر اسرائیل موجب شادمانی همه جهان اسلام شد.

عبدالعزیز فاضلی افزود: این شادمانی جهانی در راستای فرمایشات امام راحل است که روز قدس را به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد و در پاسخ به افرادی که به لفظ جهانی معترض بودند تأکید می‌فرمودند که باید روزی تمام جهان برای نجات قدس تلاش کنند.

وی مطرح کرد: شاهدیم که این گفته امام راحل محقق شده و در بسیاری از کشور‌های دنیا حتی کشور‌های غیر اسلامی روز قدس گرامی داشته می‌شود این حتماً همان تعبیر روز جهانی قدس بوده و شادمانی مردم کشور‌های مسلمان در واکنش به عملیات وعده صادق ۲ نیز در همین راستا است.

معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگ دانشگاهیان قرآنی بیان کرد: به خادم قرآن بودن و خدمتگزاری به خادمان قرآن افتخار می‌کنیم و قدردان همه فعالان و برگزیدگان قرآنی استان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر