صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳
در همایش معاونان دانشگاه آزاد مطرح شد؛

خداحافظی با نسل قدیم دانشکده‌ها/ ساختار جدید در سامانه ساجد ایجاد می‌شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به‌زودی ساختار جدید دانشکده‌ها در سامانه ساجد ایجاد می‌شود و از نسل قدیم دانشکده‌ها به نسل جدید منتقل خواهیم شد.
کد خبر : 934424

به گزارش خبرنگار آنا، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش دوروزه معاونان آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد به مدیران سازمانی و معاونان آموزشی واحد‌های دانشگاهی توصیه کرد از امکانات، ابتکارات و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی بازدید کرده و ایده‌های خوبی که مورد استقبال سازمان مرکزی دانشگاه بوده را در واحد دانشگاهی خود اجرا کنند.

وی عنوان کرد: دانشکده‌ها و گروه‌های جدید در سطح معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شدند و دانشکده‌های قبلی به‌طور کامل از رده خارج خواهند شد و این کلیدواژه تحول بوده که به‌زودی ساختار جدید در سامانه ساجد ایجاد می‌شود و از نسل قدیم دانشکده‌ها به نسل جدید منتقل خواهیم شد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در ساختار جدید ۲۵ درصد کار آموزشی حرفه‌ای و ۷۵ درصد کار پژوهشی خواهیم داشت و این یعنی پژوهش محور و آموزش حرفه‌ای قوی در دانشگاه آزاد اسلامی. این  دانشگاه از کار حرفه‌ای متناسب با رشته استقبال می‌کند و واحد‌های دانشگاهی به‌سرعت بر اساس آمایش منطقه و توانمندی‌های واحد خود این مسیر را طراحی و اجرا کنند. در ترم جدید دانشکده‌ها اولویت خواهند بود و دانشکده‌های قدیم به‌زودی تبدیل خواهند شد.

اکبری درباره ساختار جدید این معاونت اضافه کرد: گروه‌های کشوری و استانی به‌صورت جدی دنبال و اجرا می‌شود و به‌زودی برد‌های تخصصی در گروه‌ها ایجاد خواهند شد که فقط در جزئیات علمی دخالت خواهند کرد و صرفاً کار دانشی انجام می‌دهند.

وی مطرح کرد: در سطح معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵۰ نفر هیئت علمی وابسته خواهیم داشت که تا این لحظه فقط دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ظرفیت خود را تکمیل کرده و سایر واحد‌های دانشگاهی باید از این ظرفیت استفاده و هرچه زودتر ساختار خود را تکمیل کنند.

فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز درباره مفهوم کلیدواژه دانش شهر و ترسیم آینده آن در این واحد دانشگاهی توضیح داده و شرایط حال و آینده و چشم‌انداز ۱۴۵۰ را تشریح کرد.

به گزارش آنا، در ادامه این همایش دو روزه مدیران و کارشناسان حوزه معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مسائل تخصصی این حوزه به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر