صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری در خدمت جنگ؛

رونمایی از سنگین‌ترین ومرگبارترین کلاهک موشکی جهان

کره جنوبی، موشک بالستیک زمین به زمین با برد کوتاه تا متوسط موسوم به «هیونمو- ۵» «Hyunmoo-۵» را توسعه داده است که سنگین‌ترین کلاهک موشکی جهان را با خود حمل می‌کند.
کد خبر : 934392

کره جنوبی، موشک بالستیک زمین به زمین با برد کوتاه تا متوسط موسوم به «هیونمو- ۵» «Hyunmoo-۵» را توسعه داده است که سنگین‌ترین کلاهک موشکی جهان را با خود حمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از IE، این موشک نخستین بار در رژه روز اول اکتبر به مناسبت روز نیرو‌های مسلح این کشور به نمایش عمومی گذاشته شد.

تصاویر منتشر شده از رژه پایگاه هوایی سئول در سئونگنام دو کِشنده برپاگر پرتابگر ۹ محوره (TEL) را نشان می‌دهد که موشک‌های جدید را حمل می‌کند. هر یک از آنها محفظه‌ای با طول تقریبا ۲۰ متر حمل می‌کردند که یک موشک «قدرت بالا» و «دقت بالا» را در خود داشت که قادر است هر نقطه از کره شمالی را هدف قرار دهد.

کلاهک موشکی ۸ تنی

موشک بالستیک پرقدرت هیونمو-۵ که به عنوان موشک هیولا نیز شناخته می‌شود، با هشت تن وزن، سنگین‌ترین کلاهک موشکی جهان محسوب می‌شود و می‌تواند سنگر‌های فرماندهی واقع در ۱۰۰ متری زیر زمین را نابود کند.

وزن آن تقریبا دو برابر نسخه بهبود یافته کلاهک KN-۲۳ با ۴.۵ تن است که به تازگی توسط کره شمالی رونمایی شده. 

وزن موشک هیونمو-۵، ۳۶ تُن و بُرد آن بسته به اندازه کلاهک یکپارچه اش، ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر است. طول این موشک که به یک موتور دو مرحله‌ای سوخت جامد مجهز است، حدود ۱۶ متر و قطر آن ۱.۶ متر گزارش شده است.

موشک پس از رسیدن به اوج با سرعت ۱۰ ماخ (۱۲۳۴۸ کیلومتر برساعت) فرود می‌آید.

شرکت هوافضای Hanwha در اواخر سال ۲۰۲۳ و پس از آزمایش و ارزیابی، تولید این موشک را آغاز کرد. این شرکت، در مراسم روز نیرو‌های مسلح سال گذشته از Hyunmoo-۴ رونمایی کرد. با این حال، این موشک تنها می‌تواند محموله‌ای حدود دو تن را حمل کند.

کره جنوبی مجموعه‌ای از موشک‌های هیونمو از جمله موشک‌های بالستیک و کروز را توسعه داده است. 

«یون سوک یئول» «Yoon Suk Yeol» رئیس جمهور کره جنوبی پس از رونمایی موشک جدید هشدار داد در صورت تلاش کره شمالی برای استفاده از سلاح هسته ای، ائتلاف کره جنوبی اقدام متقابل «سخت و قاطعانه ای» انجام خواهد داد.

تهدید کره شمالی 

پایگاه خبری یونهاپ گزارش داد: یون در مراسم هفتاد و ششمین روز نیرو‌های مسلح اظهار داشت اگر پیونگ یانگ دست به جنگ هسته‌ای بزند، کره شمالی با پایان رژیم خود مواجه خواهد شد.

اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی پس از انتشار تصاویری از تاسیسات غنی سازی اورانیوم و سانتریفیوژ‌های مورد استفاده کره شمالی در ماه گذشته برای تولید سوخت برای بمب‌های هسته‌ای این کشور صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر