صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

شاعران اهل بیت(ع) نیازمند روایتگری درست و اثرگذار هستند

سفیر سابق ایران در قطر عنوان کرد: باید دنبال ایجاد بستری مناسب برای روایتگری درست و اثرگذار از شاعران بزرگ اهل بیت علیهم‌السلام باشیم.
کد خبر : 934350

به گزارش خبرنگار آنا، محمدجواد آسایش زارچی سفیر سابق ایران در قطر در نشست با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام از سری برنامه‌‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در یزد با بررسی راهکار‌های همکاری فرهنگی بین‌المللی اظهار کرد: برای غنای جشنواره مستلزم ایجاد شرایط مناسب برای دریافت و انتشار آثار ادبی از شاعران اهل بیت علیهم‌السلام در کشور‌های مختلف است.

وی با اشاره به اهمیت شعر و ادبیات دینی در معرفی هویت فرهنگی و مذهبی کشور عنوان کرد: آثار شاعران اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند در سطح جهانی، پیام‌های معنوی و انسانی را به فطت‌های پاک منتقل کند.

سفیر سابق ایران در قطر با مهم دانستن زمینه برقراری ارتباطات میان شاعران و نویسندگان کشور‌های مختلف تأکید کرد: این اقدام علاوه بر کمک در توسعه ادبیات دینی فرصتی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات هنری و فرهنگی بین ملت‌هاست.

آسایش زارچی متذکر شد: باید دنبال ایجاد بستری مناسب برای روایتگری درست و اثرگذار از شاعران بزرگ اهل بیت علیهم‌السلام باشیم و این زاویه فرهنگی می‌تواند به گسترش علاقه‌مندی به شعر و ادبیات دینی در سراسر جهان کمک کند.

وی یادآور شد: این نشست زمینه‌ساز اقدامات آینده برای همکاری‌های بیشتر در حوزه ادبیات و فرهنگ میان ایران و سایر کشور‌ها خواهد بود و امید می‌رود منجر به شناسایی و معرفی بیشتر شاعران اهل بیت علیهم‌السلام و آثار آنان در سطح جهانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر