صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نهادینه‌سازی ورزش همگانی با هزینه‌های هنگفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: برای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ورزش‌های همگانی بین اقشار مختلف در جهان هزینه‌های هنگفتی شده تا مردم به سوی گسترش ورزش‌های همگانی تشویق و ترغیب شوند.
کد خبر : 934245

به گزارش خبرنگار آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان رتبه سوم از حیث شرکت‌کنندگان در ورزش‌های همگانی و رتبه دوم از حیث تعداد ویدئو‌های ارسالی بین واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا در این‌باره اظهار کرد: روح و جسم بشر امروزی به‌دلیل استفاده از زندگی ماشینی و بی‌تحرکی در خطر بوده و ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سلامت روح و جسم است که می‌تواند اهمیت آن را در جوامع بشری دوچندان کند.

مجتبی ملکی چوبری اضافه کرد: ورزش مایه شور و نشاط می‌شود و انسان را در مقابل ناسازگاری‌ها و ناملایمات زندگی مقاوم می‌سازد و موجب طول عمر می‌‌شود، در همین راستا، توسعه و ترویج ورزش و فعالیت‌های ورزشی بین اقشار مختلف مردم به‌خصوص جوانان نه‌تنها موجب ایجاد همدلی در آنان می‌شود، بلکه روحیه همراهی را بین فعالیت‌های دسته‌جمعی و گروهی بالا می‌برد.

وی متذکر شد: امروز در کشور‌های جهان به‌دلیل اهمیت بسیار زیادی که سلامت روح و جسم شهروندی دارد، هزینه‌های هنگفتی شده تا برای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ورزش‌های همگانی بین اقشار مختلف، آنان را به سوی گسترش ورزش‌های همگانی تشویق و ترغیب می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درراستای تشویق دانشجویان و جوانان در تلاش است تا بتواند هرچه بهتر این فرهنگ را بین جوانان ترویج و تسریع بخشد.

ملکی چوبری با تبریک به جامعه دانشگاهی استان گیلان به‌دلیل کسب رتبه سوم تعداد شرکت‌کنندگان در ورزش‌های همگانی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: با توجه به ارزیابی صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان توانست از بین ۳۱ استان، رتبه سوم از حیث تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دهد.

وی مطرح کرد: در این ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از حیث تعداد ویدئو‌های ارسالی بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی رتبه دوم کشوری را به‌دست آورد و پس از واحد شیراز، بیشترین آمار تعداد ویدئو‌های ارسالی قابل قبول در ورزش‌های همگانی را کسب کرد و واحد‌های علوم و تحقیقات تهران و واحد اصفهان ـ خوراسگان رتبه‌های سوم و چهارم این ارزیابی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر