صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی؛

تقی زاده: سند ملی چشم انداز حقوق شهری و شهر سازی تدوین شود

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: امیدوار هستم دانشگاه پیام نور بتواند برنامه‌های متفاوتی را ارائه دهد و سند ملی چشم انداز حقوق شهری و شهر سازی را تدوین کند.
کد خبر : 934093

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

ابراهیم تقی زاده، رئیس دانشگاه پیام نور در این همایش، اظهار کرد: برگزاری این همایش در زمانی مقرر شد که مقارن با وقوع سانحه هوایی منتهی به شهدای خدمت، رئیس جمهور فقید و همراهان وی بود، به همین علت برگزاری همایش به تعویق افتاد و امروز دانشگاه پیام نور در خدمت مهمانان، مدعوین و استادان ارجمند حاضر در جلسه است.

وی افزود: در دانشگاه پیام نور، ۳۲۰۰ هیئت علمی و ۸ هزار همکار اداری و بیش از ۱۴ هزار استاد مدعو به ۳۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های متعدد سراسر کشور با شعار آموزش برای همه کس، همه جا و همه وقت خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

تقی زاده تصریح کرد: با توجه به نظام آموزشی خاص برگزاری آزمون‌ها به صورت متمرکز و به سبک کنکوری شاهد موفقیت پذیرفته شدگان فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمود‌های مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف هستیم. نظام رتبه بندی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی مثل تایمز، سایمگو و ... که بروز رسانی و سپس اطلاع رسانی می‌شود جایگاه و نظام آموزشی این دانشگاه را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: مطابق اساسنامه دانشگاه پیام نور برای اعطای ماموریت انحصاری تبدیل دانشگاه به عنوان دانشگاه باز، آموزش از راه دور و ترکیبی، استفاده از شیوه‌های الکترونیکی، حضوری و نیمه حضوری در مقاطع مختلف سعی شده انعطاف پذیری لازم را برای مشتاقان تحصیل داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: حقوق شهری و شهرسازی رشته‌ای جذاب، پویا، متحول و کارآمد است. مجموعه‌ای از اصول و قواعدی که حوزه‌های مختلف را در هم نوردیده است، هم شاخه‌ای از حقوق عمومی و هم ارتباط مستقیمی که با حقوق خصوصی هم پیدا کرده است، هم زندگی شهرنشینی و هم روستانشینی را تحت تاثیر قرار داده و امروزه تبدیل روستا‌ها و بخش‌ها نسبت به شهر‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، قطعا برگزاری این همایش‌ها می‌تواند به شناسایی آسیب‌ها و چالش‌ها و ارائه راهکار‌ها برای تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان در حوزه‌های حقوق شهری و شهرسازی که رشته‌های مختلف فقه، جغرافیا، برنامه ریزی شهری، مدیریت، هنر، معماری، شهرسازی و ... را با هم در ارتباط قرار می‌دهد، کمک کننده باشد.

تقی زاده گفت: امروزه شاهد آن هستیم در جنایات رژیم صهیونیستی که به شهادت سید مقاومت شهید حسن نصرالله و همراهان وی پیش بینی موضوعات حقوق شهری و شهرسازی می‌تواند توجه را نسبت به نحوه‌های تدافعی و جلب کتد، لذا تضمین کننده حقوق بنیادین اساسی و شهروندی است.

وی بیان کرد: امیدوار هستم دانشگاه پیام نور بتواند برنامه‌های متفاوتی را ارائه دهد و سند ملی چشم انداز حقوق شهری و شهر سازی را تدوین کند و به طور سلسه وار برگزاری همایش‌های ملی شهری و شهرسازی را در آینده شاهد باشیم. همچنین، راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش حقوق شهری و شهرسازی و ایجاد رشته‌های مرتبط حقوق شهری و شهرسازی و مجلات علمی متعدد پیشنهاد می‌شود تا علاوه بر آموزش برای همه کس، پژوهش برای همه کس، همه جا و همه زمان را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان گفت: در جلسه‌ای مقرر شد تا برگزاری همایش صرفا ارائه نباشد، بلکه شروعی برای شناسایی بهتر آسیب‌ها و ارائه راهکار‌های مناسبت‌تر برای تصمیم گیران و تصمیم سازان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر