صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح هنرستان هنر‌های زیبای دختران ارومیه

هنرستان هنر‌های زیبای دختران ارومیه با حضور محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری افتتاح شد.
کد خبر : 934080

به گزارش خبرگزاری آنا، این مراسم افتتاح با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، مسئولین وزارت آموزش و پرورش، معاونین و اساتید هنری، هنرستان هنر‌های زیبای دختران ارومیه افتتاح شد.

در این مراسم محمد حسین اسماعیلی مدیر کل دفتر آموزش در سخنانی بیان کرد: آموزش‌های هنری در بعد تخصصی و ارتقای سواد هنری جامعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود و در زمینه آموزش‌های هنری تخصصی و تربیت هنرمندان متخصص هم اکنون ۶۵ هنرستان هنر‌های زیبا در کشور فعال است که ۱۵ هنرستان در همین ۲ سال اخیر راه‌اندازی شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حدود هشت‌هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در همه استان‌های کشور دست‌کم ۲ هنرستان هنر‌های زیبای دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود و اولویت راه‌اندازی هنرستان هنر‌های زیبا در مرحله نخست مراکز استان‌های فاقد این ظرفیت هستند.

اسماعیلی با اشاره به سابقه درخشان هنرستان‌های هنر‌های زیبا گفت: این هنرستان‌ها خاستگاه هنرمندان طراز اول کشور بوده و این هنرمندان کماکان به این مدارس هنری عِرق دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: هنرستان هنر‌های زیبا در سال‌های مختلف خاستگاه رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته هنر بوده چنانکه در سال گذشته رتبه یک و امسال رتبه‌های ۲، چهار و بسیاری دیگر از رتبه‌های برتر داوطلبانی از این هنرستان‌ها بوده‌اند.

علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ۲ سال ۱۵ هنرستان هنر‌های زیبا در سطح کشور راه‌اندازی کرد که از این شمار ۲ هنرستان دخترانه و پسرانه سهم استان آذربایجان غربی می‌باشد.

وی افزود: این هنرستان بستر مناسبی برای آموزش تخصصی هنر است و در آینده شاهد درخشش هنرآموزان آن در سطح بالای هنری کشور خواهیم بود.
نوروزی در ادامه آیین افتتاخیه نخستین هنرستان هنر‌های زیبای دخترانه ارومیه گفت: دولت با رویکرد اجرای توسعه متوازن آموزش تخصصی هنر و توسعه هنرستان‌ها را دنبال می‌کند.

لازم به ذکر است: هنرستان هنر‌های زیبای دختران ارومیه در دو رشته موسیقی با گرایش ساز ایرانی و پویانمایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر