صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مالزی برای استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی مقررات وضع می‌کند

مالزی قصد دارد یک سیاست ابری ملی ایجاد کند و مقرراتی را برای تشویق استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی وضع کند.
کد خبر : 934054

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی  گفت: مالزی قصد دارد یک سیاست ابری ملی ایجاد کند و مقرراتی را برای تشویق استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی وضع کند.

این خبر در بحبوحه موجی از سرمایه گذاری شرکت‌های فناوری جهانی در مالزی اعلام شده است، چرا که آنها به دنبال ایجاد زیرساخت‌های حیاتی برای تامین تقاضای رو به رشد برای سرویس‌های ابری و هوش مصنوعی خود هستند.

انور گفت سیاست ملی ابری مالزی بر چهار حوزه اصلی متمرکز خواهد بود که عبارتند از نوآوری و کارایی خدمات عمومی، رقابت و رشد اقتصادی، تقویت اعتماد کاربران و امنیت داده‌ها و توانمندسازی شهروندان از طریق یکپارچه سازی دیجیتال.

او گفت دولت یک دفتر ملی هوش مصنوعی برای هماهنگی ابتکارات از جمله تکمیل یک برنامه اقدام فناوری پنج ساله و همچنین یک چارچوب نظارتی برای افزایش پذیرش هوش مصنوعی اخلاقی و پایدار در ۱۲ ماه آینده ایجاد خواهد کرد.

انور در مراسم افتتاحیه مرکز داده و منطقه ابری جدید ۲ میلیارد دلاری گوگل در این کشور گفت: ما قصد داریم مالزی را به عنوان قطب هوش مصنوعی مولد معرفی کنیم که سرمایه گذاری‌های شرکای فناوری در ساخت یک زیرساخت دیجیتال قوی و امن حیاتی خواهد بود.

گوگل که این هفته از همکاری چند ساله با یک شرکت فناوری محلی برای ارائه خدمات ابری مستقل خبر داد، گفت که سرمایه گذاری‌های این شرکت در مالزی ۲۶۵۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد.

روث پورات، رئیس و مدیر ارشد سرمایه گذاری گوگل گفت: سرمایه گذاری‌های ما برای ارائه عملکرد و قابلیت اطمینان بالا، پاسخگویی به تقاضا برای خدمات ابری و هوش مصنوعی در سراسر کشور طراحی شده اند.

سرمایه گذاری‌های دیجیتال به پیشبرد اقتصاد مالزی در سال جاری کمک کرده‌اند و رشد آنها انتظارات بازار را در دو فصل گذشته برآورده کرده به طوری که ارز دیجیتال این کشور به یکی از بازیگران اصلی آسیا تبدیل شده است.

این اقدامات گوگل بخشی از گسترش  شرکت‌های فناوری جهانی به آسیای جنوب شرقی است، چرا که آن‌ها برای حضور بیشتر در منطقه‌ای با جمعیت جوان ۶۷۰ میلیون نفری فناوری رقابت می‌کنند.

اخیرا گوگل اعلام کرد که برای رفع تقاضای رو به رشد خدمات ابری و حمایت از پذیرش هوش مصنوعی در آسیای جنوب شرقی  یک میلیارد دلار در تایلند سرمایه گذاری خواهد کرد تا یک مرکز داده و منطقه ابری در آنجا بسازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر