صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

کسب رتبه کشوری دانشکده مهارت دانشگاه آزاد شاهرود؛ ۸۰۰ مهارت‌آموز به بازار کار معرفی شدند

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از کسب رتبه دوم کشوری و رتبه نخست استانی دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی در کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای خبر داد.
کد خبر : 933976

محمدحسین دیبایی‌بناب رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌و‌گو خبرنگار خبرگزاری آنا از کسب رتبه دوم کشوری و رتبه نخست استانی دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی در کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای خبر داد و اضافه کرد: براساس گزارش سامانه «مشکات» که به تازگی منتشر شده و در آن درآمدزایی واحد‌های دانشگاهی مختلف را گزارش می‌دهد، استان سمنان در رده دوم کشوری درآمد‌های غیرشهریه‌ای قرار دارد که در این میان واحد دانشگاهی شاهرود توانسته با اختلاف زیاد با واحد‌های دیگر در استان سمنان رتبه نخست و در کشور رتبه دوم را در این زمینه کسب کند.

{$sepehr_key_2327}

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به اینکه برنامه‌هایی داریم که این رتبه را ارتقا بخشیم، ادامه داد: بیشتر درآمد‌هایی که در بخش غیرشهریه‌ای از طریق دانشکده مهارت کسب شده از طریق دوره‌های کوتاه‌مدت کاربردی و مهارتی بوده و برنامه آینده ما توسعه این دوره‌هاست و اینکه رشته‌ها و دوره‌های مختلفی را در این کار دخیل کنیم و دوره‌های ضمن خدمت دستگاه‌های اجرایی سازمان‌های دولتی و غیردولتی را نیز به دوره‌ها اضافه کنیم و در آموزش آنان مشارکت داشته باشیم.

دیبایی‌بناب متذکر شد: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در این واحد دانشگاهی تشکیل شده بود، اما فعالیت درخوری نداشت و از اسفند سال گذشته به‌صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی یادآور شد: در این راه بالغ‌ بر ۸۰۰ مهارت‌آموز در دوره‌های خود داشتیم که دوره‌های آنها برگزار و گواهینامه‌هایشان صادر شد و حتی بازخوردی که از این افراد گرفتیم، عده‌ای از آنها توانستند با این گواهینامه و مهارت‌آموزی وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تأکید کرد: توانسته‌ایم با حمایت‌های رئیس دانشگاه و دیگر کارکنان واحد قدم‌های خوبی را در دانشکده مهارت برداریم و فعالیت‌های مثمرثمری انجام گیرد تا نام دانشکده مهارت هرچه بیشتر با عمل درآمیخته شود.

دیبایی‌بناب با بیان اینکه مهارت‌آموزی در دنیا در حال گسترش است و حتی می‌بینیم که دانشکده فنی حرفه‌ای نام خود را به دانشکده مهارت تغییر داده است، ادامه داد: این نشان‌دهنده اهمیت مهارت و نگاه حاکمیت به این مقوله است، چراکه موجب اشتغال و تولید ملی می‌شود که حضرت آقا نیز بر آن تأکید دارند. سال‌های گذشته در اکثر واحد‌های دانشگاهی شاهد افت دانشجو بوده‌ایم، اما اگر به مؤسسات آموزش عالی فنی و حرفه‌ای نگاهی بیندازیم می‌بینیم که اقبال مردم به این مؤسسات بیشتر شده که در این رابطه می‌توانیم موازی با جذب دانشجو در رشته‌های تئوری و آکادمیک رشته‌های عملی و مهارتی را نیز گسترش دهیم و شعار «هر دانشجو، یک مهارت، یک تخصص» را تحقق‌ بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر