صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهایی: سیدحسن نصرالله الگویی برای نسل امروز است

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: سید حسن نصرالله در دوره مدیریت خود در حزب الله منشاء خدمات و اتفاقات بزرگی بودند. ایشان انسانی خودساخته، مجاهد و الگویی برای نسل امروزی است.
کد خبر : 933809

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم یادبود شهادت مجاهد کبیر، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و همرزمان وی، ظهر امروز (یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳) با حضور علیرضا رهایی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام رجبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشجویان لبنانی در صحن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. 

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در این مراسم اظهار کرد: نزدیک به یک سال از نهضت طوفان الاقصی می‌گذارد، در این مدت رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم ستم دیده فلسطین را به خاک و خون کشاندند. 

وی افزود: در همین دوره ۳ تن از اسوه‌های مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل حنیه و امروز شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسیدند و با خون خود این مسیر و نهضت را آبیاری کردند. 

رهایی با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله از سال ۱۹۹۲ مسئولیت نهضت و حرکت حزب الله را به عهده گرفت؛ تاکید کرد: در زمان شهادت ۶۴ ساله و سومین دبیرکل حزب الله پس از شهیدسید عباس موسوی بودند. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: سید حسن نصرالله در دوره مدیریت خود در حزب الله منشاء خدمات و اتفاقات بزرگی بودند. ایشان انسانی خودساخته، مجاهد و الگویی برای نسل امروزی است و اگرچه شهادت وی خسارت بزرگی است، در عین حال رژیم اشغالگر قدس باید بداند که با این شهادت‌ها از خط قرمزمقاومت و مسیر مقاومت عبور کرده و باید بتواند عواقب این حرکات را تحمل کند.

رهایی مسئول اصلی همه این اتفاقات را کشور آمریکا و رژیم استکباری آمریکا دانست و گفت: این کشور یک مجوز بدون انتها به این رژیم کودک کش داده و هم با تامین تسلیحات و امکانات، بستر این جنگ یک ساله و دراز مدت را فراهم کرده و بیش از یک سال است که اسرائیل تلاش می کند که با ترور و بمباران خانواده ها و زنان و کودکان را به شهادت برساند، از این جنبه باید این رژیم را به سختی تنبیه کرد و جبهه مقاومت باید برخورد جدی با این رژیم کودک کش داشته باشد.

وی افزود : شهادت سید حسن نصرالله گرچه خسارت بزرگی است ولی این خسارت، نهضت و جبهه مقاومت را به شکنندگی وانمی‌دارد و جبهه مقاومت خیلی زود انتقام جدی این جنایات را از این رژیم و دولت استکباری امریکا خواهد گرفت، امروز مشاهده می کنیم که علاوه بر مقاومت جانانه که در سرزمین فلسطین و لبنان صورت می گیرد در همه کشورهای شرقی و غربی، آزادیخواهان به پا خواسته اند و بر علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا شعار می دهند و درخواست توقف این جنگ را دارند، این موضوع در شرایط کنونی در بسیاری از کشورهای غربی که شاید برداشت دیگری از نهضت فلسطین داشتند؛ امروز به حقانیت مردم فلسطین پی بردند و همواره و هر روز از آن دفاع می کنند و این یک موفقیت بزرگ به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز امیدواری کرد که مردم مسلمان ایران که همواره در مسیر دفاع از حق و حقیقت و مردم فلسطین بودند در این برهه نیز مطالبات خود را مطرح می کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تکلیف خود را در این زمینه به انجام خواهد رساند و این رژیم کودک کش را به سزای عمل خود می رساند. رهایی ادامه داد: ما ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت به همه مسلمانان جهان و مقام معظم رهبری، دعا می کنیم که در آینده نزدیک شاهد پیروزی حرکت مردم فلسطین باشیم و این رژیم کودک کش به روزهای انتهایی خودش برسد و همگی بتوانیم این پیروزی مردم فلسطین را در مسجدالاقصی و همه اماکن مقدسه جشن بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر