صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استخدام معلم از میان مردم عشایر برای مدارس عشایری

رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از استخدام معلم از میان عشایر برای تدریس در مدارس عشایری خبر داد.
کد خبر : 933779

به گزارش خبرگزاری آنا، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تقویت مدارس عشایری گفت: در مدارس عشایری شرایط سختی داریم و معلمان عشایری برای آموزش دانش‌آموزان کیلومتر‌ها مسیر طی می‌کنند. با این حال وجود مدارس عشایری و فراهم کردن فرصت آموزش برای دانش‌آموزان در نقاط دور دست، از افتخارات ایران است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در طرحی جدید به دنبال استخدام معلمانی از بوم عشایر هستیم، زیرا معلمانی که از خارج از این منطقه می‌آیند، معمولاً ماندگاری ندارند. استخدام معلمان بومی موجب می‌شود که شرایط دانش‌آموزان عشایر بهتر درک شود و به این ترتیب به سمت بهبود کیفیت آموزشی پیش برویم. همچنین، این امر برای دانش‌آموزان انگیزه ایجاد می‌کند، چون مشاهده می‌کنند که یکی از میان خودشان توانسته است معلم شود.

وی افزود: با وجود آنکه امکانات خوبی در مدارس عشایری نداریم، اما معلمان خوبی در این مدارس حضور دارند همچنین برنامه‌ای برای ارتقای کیفیت مدارس عشایری تهیه کردیم که توانمندسازی معلمان، استفاده از بسته‌های آموزشی و حضور راهبران آموزشی از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر