صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

آتلیه صنعت ساختمان فرامحیط در دانشگاه آزاد کرمان گشایش یافت

آتلیه صنعت ساختمان فرامحیط با حضور رئیس دانشکدگان صنعت ساختمان و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گشایش یافت.
کد خبر : 933765

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آتلیه صنعت ساختمان فرامحیط با حضور بهرنگ مرادی رئیس دانشکدگان صنعت ساختمان و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان(واحد شهید حاج قاسم سلیمانی) گشایش یافت.

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در حاشیه این مراسم این آتلیه را در راستای اجرای نظام‌نامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و اظهار کرد: به‌منظور ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی، ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، هفت دانشکدگان با عناوین «هوش مصنوعی و فناوری‌های اجتماعی پیشرفته»، «معدن، نفت و انرژی»، «ارتباطات، حمل‌ونقل و لجستیک»، «صنعت ساختمان و محیط‌زیست»، «علوم و فناوری‌های زیست اجتماعی و کوانتومی»، «مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی» و «کشاورزی، غذا و فراسودمندها»، در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی ایجادشده که به‌عنوان بازو‌های تخصصی این معاونت فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان جزء نخستین واحد‌هایی دانشگاهی است که با توجه به مشخصات و توانمندی‌های خود برای گشایش و بهره‌برداری از آتلیه صنعت ساختمان فرامحیط انتخاب شده است.

اهداف گشایش آتلیه فرامحیط

رئیس دانشکده صنعت ساختمان و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان نیز افتتاح این آتلیه را بسیار مهم توصیف کرده و گفت: آتلیه فرامحیط در دانشکده صنعت ساختمان و محیط‌زیست با هدف انجام خدمات مشاوره تخصصی مهندسی و آموزش توأمان دانشجویان در زمینه‌های ساختمان و شهرسازی با بهره‌گیری از منابع انسانی توانمند در دانشگاه اعم از اعضای هیئت علمی و دانشجویان گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه (همانند معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق و سایر رشته‌های مرتبط) شکل گرفته است.

رامین طباطبایی ادامه داد: این مجموعه علاوه بر انجام پروژه‌های تعریف‌شده از سوی دانشگاه ازجمله انجام خدمات مشاوره تخصصی مهندسی در راستای تأمین خانه برای اعضای هیئت علمی و کارکنان استان و فضا‌های آموزشی، می‌تواند پروژه‌های دیگر را نیز در سطح منطقه‌ای و ملی به انجام برساند و در خلال افزایش تعامل با عرصه فعالیت خود در صنعت و جامعه، فضایی را مهیا کند که منجر به توانمندی بیشتر دانشجویان گروه‌های آموزشی مرتبط با فضای کار حرفه‌ای شود.

توسعه آتلیه‌ها در راستای پیشبرد اهداف کانشگاه کارگشا

رئیس دانشکدگان صنعت ساختمان و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی هم گشایش این آتلیه را گامی مؤثر برای فعالیت در زمینه صنعت ساختمان قلمداد کرده و توسعه این مراکز را برای پیشبرد اهداف توسعه کشور و دانشگاه کارگشا و محوری توصیف کرد.

بهرنگ مرادی مطرح کرد: آتلیه‌ها ازجمله ابزار‌های در اختیار دانشکده صنعت ساختمان و محیط‌زیست بوده که به‌عنوان کانون تخصصی در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنند به چالش‌ها و نیاز‌های مرتبط با حوزه‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا، نظارت و نگهداشت می‌پردازد و در فرآیند حل مسائل و انجام خدمات، نسبت به آموزش افرادی توانمند در حوزه‌های تخصصی مبادرت می‌ورزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر