صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگاهی به رویکرد دانشگاه‌های مطرح جهان به دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین

دوره‌های آنلاین و گاها رایگان راهی عالی برای بهبود چشم‌انداز‌های شغلی افراد هستند. شرکت در این کلاس‌ها نه تنها برای درخشان کردن روزمه افراد بلکه برای ارتقا موقعیت شغلی آنها نیز خوب هستند، علاوه بر آن داشتن مدرک آنها در مصاحبه‌ها موضوعی جالب برای گفتگو ایجاد می‌کنند و همچنین راه خوبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند.
کد خبر : 933714

به گزارش خبرگزاری آنا، با وجود این‌که بسیاری از مؤسسات آموزشی عالی معتبر اکنون دوره‌های آنلاین رایگان ارائه می‌دهند، انتخاب بهترین دوره ممکن است چالش‌برانگیز باشد.ما تعدادی از محبوب‌ترین دوره‌های آنلاین رایگان را از برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان گردآوری کرده‌ایم. این لیست کامل نیست، اما نمایشی از برخی دانشگاه‌هایی است که تجربه‌های آموزشی آنلاین ارائه می‌دهند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد بیش از ۶۰۰ دوره رایگان آنلاین ارائه می‌دهد و به افراد این امکان را می‌دهد که طعم یک آموزش آیوی لیگ را به‌صورت رایگان بچشند. آیوی لیگ (به انگلیسی: Ivy League) یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا است. در ادامه چند نمونه از دوره‌های پیشنهادی آن آورده شده است که ممکن است برای شما جذاب باشد.

زندگی و آثار شکسپیر: با شرکت در این دوره در طول چهار هفته یاد می‌گیرید که چگونه نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر را بخوانید و همچنین با زندگی‌نامه او آشنا شوید. این دوره همچنین تاریخ دوره الیزابت و دوره جاکوبین و اجرا‌های مدرن را پوشش می‌دهد.

عدالت: این دوره مقدماتی به فلسفه اخلاقی و سیاسی پرداخته و تحلیلی انتقادی از نظریه‌های کلاسیک و معاصر ارائه می‌دهد. در این دوره ۱۲ هفته‌ای، افراد متون ارسطو، جان لاک، ایمانوئل کانت، جان استوارت میل و جان رالز را خواهند خواند.

تأثیرات سلامت تغییرات اقلیمی: تغییرات اقلیمی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد بحث قرار گرفته است. در این دوره هفت هفته‌ای، دریابید که چگونه گرم شدن کره زمین بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد و ما چگونه می‌توانیم از اثرات آن بکاهیم.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین دانشگاه هاروارد باخبر شوید.

دانشگاه کالیفرنیا، ارواین

دانشگاه کالیفرنیا، ارواین طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی را در موضوعات مختلف ارائه می‌دهد. در ادامه چند نمونه از دوره‌هایی که ممکن است برای شما جذاب باشد آورده شده است.

ارتقا نوشتار تجاری به زبان انگلیسی: این دوره به شما کمک می‌کند تا صدای شخصی خود را در نوشتار خود توسعه دهید و فرصت تمرین مهارت‌های نوشتاری خود را در انواع مختلف ارتباطات تجاری را به دست آورید.

مقدمه‌ای بر الکترونیک: افراد در این دوره با اجزای پایه الکترونیک از جمله دیودها، ترانزیستور‌ها و تقویت‌کننده‌های عملیاتی آشنا خواهند شد. این دوره برای کسانی که به مهندسی برق علاقه دارند مناسب است.

بازی‌های بدون شانس، نظریه بازی‌های ترکیبی: این دوره یک راهنمای مقدماتی به نظریه بازی‌های ترکیبی است. این دوره شامل نظریه ریاضی و تحلیل بازی‌های ساده بدون حرکت‌های شانس است.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین دانشگاه کالیفرنیا ارواین باخبر شوید.

مؤسسه فناوری جورجیا

موسسه فناوری جورجیا از سال ۲۰۱۲ دوره‌های آنلاین ارائه می‌دهد. از آن زمان، ۳.۳ میلیون نفر از این دوره‌های در سطح جهانی در موضوعات مختلف بهره‌مند شده‌اند. در اینجا چند دوره پیشنهاد شده که ممکن است برای شما جذاب باشد.

تحلیل داده‌ها در تجارت: این دوره به شما کمک می‌کند تا داده‌ها و تحلیل‌های تجاری را درک کنید و سپس فرصت خواهید داشت تا این الگوریتم‌ها و روش‌های تحلیل تجاری را روی مجموعه داده‌های واقعی کسب‌وکار پیاده‌سازی کنید.

رهبری نوآوری: این دوره یک دوره شش هفته‌ای برای هر فردی است که به دنبال تبدیل شدن به یک رهبر نوآوری است. در این دوره شما خواهید آموخت که چرا رهبران نوآوری برای رشد جوامع ضروری هستند و چگونه می‌توان یکی از آن افراد شد.

اصول زنجیره تأمین: این دوره ۱۵ ساعته مقدمه‌ای عالی برای هر کسی است که به دنبال ورود به شغلی در حوزه زنجیره تأمین است. این دوره به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از زنجیره تأمین گسترده داشته باشید و مسیر‌های شغلی موجود را بشناسید.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین موسسه فناوری جورجیا باخبر شوید.

اکول پلی‌تکنیک

اکول پلی‌تکنیک یک موسسه برجسته فرانسوی است که تحقیقات سطح بالا، آکادمیک و نوآوری را در مرز‌های علم و فناوری ترکیب می‌کند. این دانشگاه ۲۹ دوره آنلاین ارائه می‌دهد که ۱۰ دوره به زبان انگلیسی و ۱۹ دوره به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. در ادامه چند نمونه از دوره‌های آن آورده شده است.

مقدمه‌ای بر احتمال: این دوره به زبان فرانسوی تدریس می‌شود. این دوره دو قسمتی با کلاس‌های هفتگی به شما اصول احتمال را آموزش می‌دهد و شما را به‌تدریج با چگونگی استفاده از احتمال در دنیای واقعی آشنا می‌کند.

چگونه یک مقاله علمی بنویسید و منتشر کنید: این دوره برای دانشجویانی طراحی‌شده است که در حوزه تحقیقات علمی تجربه دارند. این دوره دقیقا همان‌طور که از نامش پیداست، به شما آموزش می‌دهد که چگونه یک مقاله علمی بی‌عیب و نقص بنویسید.

از ذرات تا ستارگان: اگر تاکنون به این فکر کرده‌اید که چگونه جهان شکل گرفته و چگونه در طول ۱۴ میلیارد سال گذشته تکامل یافته است و جهان از چه ساخته شده است، این دوره برای شما مناسب است. دوره مذکور به مدت ۱۰ هفته برگزار می‌شود و به زبان فرانسوی تدریس می‌شود.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین دانشگاه اکول پلی تکنیک باخبر شوید.

دانشگاه ایالتی میشیگان

دانشگاه ایالتی میشیگان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایالات متحده، مجموعه‌ای از دوره‌های آنلاین را ارائه می‌دهد. در ادامه به جزییات چند دوره که در این دانشگاه برگزار می‌شود پرداختیم.

خبرنگار شوید و خبر را گزارش کنید: در این دوره میتوانید تأثیر روزنامه‌نگاری بر مسائل اجتماعی و روند‌های اجتماعی را مطالعه کنید. یاد بگیرید که بهترین شیوه‌ها و استاندارد‌های اخلاقی برای فرایند‌های گردآوری اخبار چیست. این دوره تقریبا شش ماه طول می‌کشد و برای خبرنگاران تازه‌کار دوره‌ای عالی است.

یک فیلمنامه بلند برای فیلم یا تلویزیون بنویسید: در طول ۲۰ هفته، یک فیلمنامه بلند کامل برای فیلم یا تلویزیون خواهید نوشت. در این دوره یاد شده به شما یک فرایند ساختاریافته آموزش داده می‌شود که به شما امکان می‌دهد یک فیلمنامه نهایی صیقلی تولید کنید.

تخصص در هنر بازی‌ها: این دوره مبتدی بر روی تولید هنر بازی‌های دو بعدی و سه بعدی متمرکز است و در طول شش ماه به شما مهارت‌های لازم را آموزش می‌دهد.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین دانشگاه ایالتی میشیگان باخبر شوید.

مؤسسه هنر‌های کالیفرنیا

مؤسسه هنر‌های کالیفرنیا از ان دسته موسساتی است که چندین دوره خلاقانه ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم.

تخصص در طراحی گرافیک: این دوره شش‌ماهه مهارت‌های پایه‌ای مورد نیاز برای طراحی گرافیک را به شما آموزش می‌دهد. همچنین یک پروژه‌ای کامل خواهید کرد که می‌توانید آن را در یک پورتفولیوی حرفه‌ای استفاده کنید.

نگرش‌های تیزبینی و کارگاه شعر: در این دوره ده‌ساعته، اصطلاحات و دستگاه‌های کلیدی شاعری را از طریق مطالعه اشعار شاعران مدرن و معاصر یاد خواهید گرفت. همچنین فرصت خواهید داشت که اشعار خود را بنویسید و بازخورد حرفه‌ای دریافت کنید.

زبان طراحی، فرم و معنا: در این دوره شما تجزیه و تحلیل عینی یک اثر طراحی گرافیکی را انجام خواهید داد و اثربخشی آن را نقد خواهید کرد. این دوره برای مبتدیان است و تقریباً هشت ساعت طول می‌کشد.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین مؤسسه هنر‌های کالیفرنیا باخبر شوید.

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ یک دانشگاه بین‌المللی تحقیقاتی است که هدف آن پیشبرد آموزش و تحقیق در علوم، فناوری، مهندسی، مدیریت و مطالعات بازرگانی است. در اینجا منتخبی از دوره‌های آنلاین آنها آورده شده است:

مقدمه‌ای بر فین‌تک (فناوری مالی): این دوره درباره فناوری‌های نوآورانه در حوزه مالی بحث می‌کند و به شما یاد می‌دهد که چگونه فین‌تک جهان مالی را متحول کرده است.

مدل‌سازی ریاضی: این دوره یک دوره مقدماتی در مدل‌سازی ریاضی است که نحوه استفاده از آن را در تحلیل و حل مسائل دنیای واقعی آموزش می‌دهد.

تحلیل اخبار: این دوره شش هفته ای مهارت های تفکر انتقادی شما را توسعه می دهد تا به شما امکان می دهد اطلاعات قابل اعتماد را در گزارش های خبری بهتر شناسایی کنید و بهتر آگاه شوید.

ایالت، قانون و اقتصاد: اگر علاقه مند به یادگیری در مورد اقتصاد هستید، این دوره مکانی عالی برای شروع است. این دوره مفاهیم اساسی اقتصادی مرتبط با مطالعه اقتصاد سیاسی را آموزش می دهد.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ باخبر شوید.

کالج دانشگاهی لندن (UCL)

کالج دانشگاهی لندن یکی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا است و مجموعه‌ای متنوع از دوره‌های آنلاین را ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از آنها اشاره کردیم.

مردم‌شناسی رسانه‌های اجتماعی: این یک دوره پنج هفته‌ای درباره پیامد‌های رسانه‌های اجتماعی و رویکرد مقایسه‌ای و انسان‌شناسانه به استفاده از رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان است.

علم شهروندی و جمع‌سپاری علمی مقدمه‌ای: این دوره که توسط دپارتمان جغرافیای دانشگاه کالج لندن (UCL) برگزار می‌شود، به شما درک اولیه‌ای از علم شهروندی می‌دهد و شما را با متون علمی در این حوزه آشنا می‌کند.

فرهنگ، سلامت و رفاه مقدمه‌ای: این دوره به شما کمک می‌کند تا کار‌های مرتبط با سلامت و رفاه را در یک موزه، سازمان هنری، میراثی یا فرهنگی توسعه دهید، اجرا کنید و ارزیابی نمایید. این دوره مقدمه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال کار در این بخش هستند.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین کالج دانشگاهی لندن باخبر شوید.

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT ) به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. مؤسسه فناوری ماساچوست در ارائه دوره‌های آنلاین برجسته است و مجموعه‌ای از موضوعات پیشرفته را پوشش می‌دهد. 

نظریه اعداد I: این دوره در سطح تحصیلات تکمیلی به موضوعات مختلف در نظریه اعداد جبری و تحلیلی می‌پردازد.

نظریه اقتصاد خرد و سیاست عمومی: اگر به یادگیری اقتصاد علاقه‌مند هستید، چرا از یکی از بهترین‌ دانشگاه‌ها آن را یاد نگیرید؟ این دوره از نظریه اقتصاد خرد برای تحلیل سیاست عمومی استفاده می‌کند. اصول اولیه اقتصاد را به شما آموزش می‌دهد و شما می‌توانید این دوره را با سرعت دلخواه خود بگذرانید.

تولید کتاب‌ها، رنسانس و امروز: برای افرادی که به دنبال موضوعی متفاوت هستند، این دوره تأثیر فناوری‌های جدید بر ثبت و توزیع کلمات و تصاویر را بررسی می‌کند: از اختراع چاپ در سال ۱۴۵۰، سازگاری برق با فناوری ارتباطات در قرن نوزدهم، تا رسانه‌های دیجیتال امروزی.

با مراجعه به این لینک می‌توانید از دوره‌های آنلاین مؤسسه فناوری ماساچوست باخبر شوید.

شرکت در این دوره‌های آنلاین رایگان از دانشگاه‌های برجسته جهانی فرصت‌های خوبی برای یادگیری و توسعه مهارت‌های افراد در موضوعات مختلف فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/

پرستو توکلی
ارسال نظر