صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا؛

تشریج جزئیات بومی‌سازی خودروی متصل جهاد دانشگاهی شریف/با یک شرکت خودروسازی قرارداد منعقد شد

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه شریف از جزئیات توسعه فناوری خودرو‌های متصل خبر داد و به کاربردی بودن این فناوری در حین وقوع تصادف و سانحات اشاره کرد.
کد خبر : 933704

محسن مردانی رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره فناوری خودروهای متصل گفت: این تکنولوژی باعث می شود با یک سیم کارت، اطلاعات خودرو در برد الکترونیکی ثبت شود. در واقع از طریق این سیم کارت اطلاعاتی که لازم است به سایر خودروها یا مراکز ارسال می‌شود.

مردانی افزود: اگر خودرو دچار سانحه و تصادف شود، یک سنسوری در این سیم کارت وجود دارد که واژگونی خودرو را نشان می‌دهد؛ راننده و سرنشین هم اگر زنده باشد می‌تواند به واسطه این سیم کارت با مراکز امدادی ارتباط بگیرد و مستقیم صحبت کند. همین سیم کارت اگر خرابی روی خودرو رخ داد، فرد را به امداد خودرو وصل می‌کند.

مردانی درباره این تکنولوژی و بومی سازی آن در کشور توسط جهاد دانشگاهی شریف تاکید کرد: این جهاددانشگاهی با یک شرکت خودروسازی قراردادی را منعقد کرده تا این فناوری را روی یک خودرو نصب کند.

وی افزود: این فناوری روی نوعی خودرو و سایر خودرو ها قابل نصب است؛ با این تکنولوژی اطلاعات خودرو برای امداد خودرو فرستاده می شود و امداد خودرو برای همیشه یک شناسنامه از خودرو دارد. برای مثال اگر خودرو در جاده دچار مشکل شود، در شاسی بالای خودرو یک دکمه وجود دارد که مستقیم به امداد خودرو وصل می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر