صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۵ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

رفع نیازمندی‌های حوزه غذا و کشاورزی در رویداد ملی عصر امید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: با برگزاری رویداد ملی عصر امید غذا و فراسودمند‌ها به دنبال احصا و رفع نیازمندی‌های حوزه کشاورزی و غذا و حل نیاز‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی هستیم.
کد خبر : 933615

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رویداد ملی عصر امید غذا و فراسودمند‌ها از ۲۲ تا ۲۴ آبان امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برپایی رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد و خلق فرصت‌های مشترک از طریق تعامل نزدیک، پویا و حرفه‌ای با صاحبان ایده، تولیدکنندگان محصولات فناورانه، متخصصان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برتر خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

{$sepehr_key_2255}

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره بر اینکه تاکنون پنج رویداد ملی عصر امید در حوزه‌های گوناگون به میزبانی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مختلف برگزار شده و آذربایجان غربی ششمین مقصد برگزاری این رویداد ملی است، افزود: پس از راه‌اندازی سرای امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان برای اثرگذاری در حوزه کشاورزی این بار رویداد ملی عصر امید غذا و فراسودمند‌ها با حضور بیش از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان از سراسر کشور همچنین ۲۰ شرکت و کارخانه برند کشور و استان که در این زمینه فعالیت دارند، برگزار می‌شود.

ولیلو موقعیت جغرافیایی ویژه، دارا بودن مرز مشترک با ۳ کشور، دارا بودن چهار درصد جمعیت و ۲۵ درصد مرز‌های خاکی کشور، تولید ۶ درصد از محصولات باغبانی کشور، وجود ۳۳ درصد سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان، وجود ۲۷ شهرک صنعتی فعال و همچنین دارا بودن ۲۳ درصد از ظرفیت کل سردخانه‌ای کشور در آذربایجان غربی را ازجمله فرصت‌های قابل توجه در برگزاری رویداد ملی عصر امید در آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی بیان کرد: فراسودمندها، غذای سالم، خوراک دام و طیور، خوراک آبزیان، کود و سم ارگانیک، تجهیزات و ماشین‌آلات، صنایع تکمیلی و تبدیلی، بذر و آب، فرآوری محصولات کشاورزی و دامی و ... محور‌های اصلی این رویداد را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی فراهم آوردن اخذ تسهیلات و سرمایه لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید انبوه و گسترش فعالیت‌های نوآورانه، ایجاد زمینه حمایت‌های حقوقی از مالکیت معنوی برای شرکت‌ها، تقویت همکاری‌های علمی تحقیقی بین واحد‌های درون استانی و برون‌استانی، هدایت فعالیت‌ها برای حل مشکلات و ایجاد کسب‌وکار‌های جدید، مشاوره و شتابدهی از طریق همکاری با اعضای هیئت علمی، نخبگان و افراد موفق و درآمدزایی از طریق فروش محصولات دانش‌بنیان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد ذکر کرد.

ولیلو با اشاره به مکاتبات و جلسات متعدد برگزار شده درباره برگزاری رویداد ملی عصر امید غذا و فراسودمند‌ها با نهاد‌ها و ادارات مختلف استانی و ملی مطرح کرد: همکاری و هم‌افزایی همه  دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر این رویداد مورد انتظار است.

به گزارش آنا؛ رویداد ملی عصر امید غذا و فراسودمند‌ها از ۲۲ تا ۲۴ آبان امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر