صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نوجوانان و رفیق ناباب

سرهنگ همه‌خانی به مناسبت آغاز مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس، در یادداشتی به والدین دانش آموزان راهکارهایی برای کنترل اصولی ارتباط فرزندان نوجوانشان با دوستان آن‌ها ارائه داد.
کد خبر : 933507

به گزارش خبرگزاری آنا، سرهنگ علی همه‌خانی معاون اجتماعی فرهنگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در یادداشتی خطاب به والدین دانش آموزان نوشت:

یکی از نگرانی‌های اصلی والدین به دنبال بازگشایی مدارس، داستان رفاقت فرزندان با افراد مختلف و عواقب تصمیمات اشتباه در انتخاب دوست است. ارتباط با دنیای پیرامون و همراهی با گروه همسالان موضوعی اجتناب ناپذیر در مراحل رشد فرزند شماست. کلید موفقیت شما در پیشگیری از انتخاب‌های اشتباه فرزندتان این نیست که مدام او را در خصوص دوستانی که برگزیده مورد سرزنش قرار دهید. شما با رعایت راهکار‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود می‌توانید غیر مستقیم سطح خواسته‌ها و معیار‌های فرزندتان برای دوستیابی را آنقدر رشد بدهید که تن به رابطه با هر فردی در محیط مدرسه و بیرون از آن ندهد.

زمانی که بچه‌ها را به مدرسه می‌برید و می‌آورید، حتما خود را به والدین دیگر معرفی کنید. وقت بگذارید تا بفهمید چه کسی با ارزش‌های والدگری شما موافق است و چه کسی این‌طور نیست. دوستی با خانواده‌هایی را که در ارزش‌هایتان اشتراک نظر دارید، تشویق کنید. خانواده‌های مورد پسندتان را برای یک آشپزی یا یک شب سینما یا پیاده‌روی دعوت کنید. وقتی والدین با یکدیگر راحت هستند، یک شبکه ایمنی مهم برای نوجوانان خود ایجاد می‌کنند.

شما می‌توانید فرزند خود را به دورهمی گرفتن با دوستانش در خانه تشویق کنید. خانه خود را به مکانی مبدل سازید که دوستان فرزندتان، هر چقدر هم عجیب یا دوست ناباب به نظر برسند، از آن استقبال کنند. خودتان در اطراف بمانید تا آن‌ها بدانند که بزرگسالان حضور دارند، اما مزاحم آنان نباشید. فراهم کردن یک مکان امن و راحت، بچه‌ها را از خیابان دور و ایمن نگه می‌دارد. شما نمی‌توانید هر دقیقه بر فعالیت‌های نوجوان نظارت کنید و انتظار رشد آن‌ها را داشته باشید. اما اگر خانه شما جایی است که بچه‌ها (حتی بچه‌هایی که در مورد آن‌ها مردد هستید) با هم در آن وقت می‌گذرانند، بیشتر از سایر حالت‌ها می‌فهمید که چه اتفاقی در حال روی دادن است.

گوش شنوای حرف‌های فرزندتان باشید. وقتی ارتباط صمیمانه با نوجوان خود برقرار کنید به احتمال زیاد فرزند شما در مورد هر مشکلی که پیش بیاید با شما صحبت می‌کند.

از تجربه‌های دوستیابی خود به فرزندتان بگویید این کار ممکن است به او کمک کند تا از تجربه‌های شما استفاده کند.

فرزندتان را در معرض رفاقت‌های سالم خود با همکاران و دوستانتان قرار دهید تا فرزند شما با مشاهده روابطی که در آن احترام، همدلی وجود دارد، ارتباط درست را بیاموزد.

با تشویق و تمجید از نقاط قوت فرزندتان می‌توانید به او کمک کنید که احساس اعتماد به نفس کند. همچنین می‌توانید توجه فرزند خود را به فعالیت‌هایی که باعث افزایش عزت‌نفس و اعتماد به نفس می‌شود جلب کنید. اعتماد بنفس کلید نه گفتن فرزند شما به روابط اشتباهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر