صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد بوشهر مطرح کرد؛

وحدت اسلامی زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌ و توانمندی‌های جامعه

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: وحدت اسلامی، زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های جامعه اسلامی خواهد بود.
کد خبر : 933289

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت هفته وحدت با مشارکت برادران و خواهران شیعی و سنی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، فرماندار، مسئولان و مدیران، علما اهل سنت و شیعه با سخنرانی رضا دشتی مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در محل مسجد امیرالمؤمنین بوشهر برگزار شد.

رضا دشتی در این مراسم با اشاره به ضرورت وحدت امت اسلامی گفت: تأکید خداوند را در قرآن کریم می‌توان در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران که می‌فرماید: به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید، دریافت کرد. 

مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید براینکه این نگاه و رویکرد عیناٌ در سیره ائمه (ع) جاری و ساری بوده است، متذکر شد: وحدت، یکی از مهمترین الزامات جامعه اسلامی است. تنها در سایه وحدت است که می‌توان تهدیدات و خباثت دشمنان شریعت اسلام و مسلمانان که در طول تاریخ نیز بسیار بوده است را دفع کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه وحدت اسلامی، زمینه ساز شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های جامعه اسلامی خواهد بود، عنوان کرد: مسئله وحدت اسلامی در تاریخ معاصر مورد توجه علمای شیعه و سنی به ویژه سیدجمال الدین اسدآبادی، آیت اله بروجردی و شیخ شلتوت از دانشگاه الازهر مصر بوده است و برای تحقق تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان اهتمام فراوانی صورت گرفته است.

این پژوهشگر و دانشیار تاریخ اسلام با بیان اینکه در دوره انقلاب اسلامی نیز، با همت و حمایت مقام معظم رهبری، مجمع جهانی تقریب مذاهب در راستای وحدت اسلامی تاسیس گردیده است و در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی که یک دانشگاه مسئله محور است به مقوله وحدت توجه ویژه‌ای نموده و گفتمان وحدت و تقریب را از سطح علما، روحانیون و اندیشمندان به میان اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و سایر سطوح جامعه تسری داده است.

دشتی با اشاره به تشکیل دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۸، دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در استان‌های تلفیقی ایجاد شد و تا کنون ۳۵ دفتر در کل کشور و ۲ دفتر در استان بوشهر تشکیل شده است که این دفاتر زمینه را برای گفتمان وحدت آفرین میان دانشجویان، اساتید، کارکنان و دیگر آحاد جامعه در یک فضای علمی و اندیشکده‌ای فراهم کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر