صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
اسلام به بانوان کرامت، حرمت و آزادی بخشید

قاسمی: دنیای امروز در موضوع زنان و خانواده به انحراف رفته است

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد در امور بانوان و خانواده با تأکید بر اینکه زن مسلمان باید الگویی برای زنان جهان باشد، گفت: دنیای امروز در موضوع زنان و خانواده به انحراف رفته است و زنان مسلمان می‌توانند در این زمینه هدایت‌گر و راهنما باشند.
کد خبر : 933134

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عاصمه قاسمی مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده در همایش نقش بانوان در تقریب و تعامل که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد با تبریک هفته وحدت گفت: افتخار می‌کنیم دینی داریم که فراتر از جنس و جنسیت، زنان را انسان می‌شمارد و زن و مرد را برابر می‌داند و برتری را به تقوا و ایمان می‌دهد.

وی با بیان اینکه زنان در زمان ظهور اسلام و بعثت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم وضعیت اسفناکی در جوامع داشتند، ادامه داد: زمان پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم زن کالا دیده می‌شد و و دختران زنده به گور می‌شدند، اما اسلام به بانوان کرامت، حرمت و آزادی بخشید؛ پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم سفارش فراوان بر تکریم بانوان داشتند و احیاکننده ارزش و جایگاه واقعی زنان بودند.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: نگاه متعالی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی این هویت‌بخشی قرآن و اسلام به زن را با نگاه مترقی امروزه تأکید و تحکیم فرمودند و ما امروز شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر بانوان کشور هستیم و این امر مرهون و منتج از تلاش‌های بانوان و حمایت‌های نظام، ساختار‌ها و نهادهاست و شاهد حضور موفق زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم.

زنان در ایجاد امت اسلامی نقش‌آفرین و پیشرو هستند؛ همچنان که از صدر اسلام زنانی همچون حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در ایجاد امت نبوی مؤثر و نقش مهم داشتند

قاسمی توضیح داد: امروز دنیا با آسیب‌ها و بحران‌های جدی در حوزه زنان مواجه است و ما باید این الگوی هویتی زن مسلمان را که در آن کرامت انسانی موج می‌زند را نه‌تنها به زنان مسلمان، بلکه به همه دنیا عرضه کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی منسجم بوده و برای تشکیل این امت نیاز به تربیت فرزندان تمدن‌ساز و امت‌ساز هستیم و زنان در این عرصه نقش‌آفرین اصلی هستند.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده تشریح کرد: زنان همچنین نقش‌آفرین و پیشرو در ایجاد امت اسلامی هستند؛ همچنان که از صدر اسلام زنانی همچون حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در ایجاد امت نبوی مؤثر و نقش مهم داشتند.

قاسمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر زن مسلمان باید الگویی برای همه زنان جهان باشد، ادامه داد: دنیای امروز در موضوع زنان و خانواده به انحراف رفته و زنان مسلمان می‌توانند در این زمینه هدایت‌گر و راهنما باشند.

 

وی افزود: یک بُعد وحدت و تقریب تأکید و تمرکز بر نگاه انسانی قرآن به زن و ارائه الگوی هویتی زن مسلمان در جوامع اسلامی، در دنیا درراستای ایجاد تمدن اسلامی برای پیشگیری و مقابله با انحرافات و آسیب‌هایی است که باید توجه خاص و ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر