صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

طرح‌های تحولی دروس معارف در مبنای فکری دانشگاه قرار دارد

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی معظم معظم رهبری در دانشگاه‌های بوشهر با بیان اینکه طرح‌های تحولی دروس معارف در مبنای فکری دانشگاه قرار دارد، گفت: طرح «تحول در تدریس دروس معارف» و طرح «جهت‌گیری الهی - فرهنگی در تدریس دروس عمومی» در استان بوشهر در حال پیگیری است.
کد خبر : 933059

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست تخصصی مدیران گروه و مدرسان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌های استان بوشهر با حضور معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی معظم معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه طرح‌های تحولی دروس معارف در مبنای فکری دانشگاه قرار دارد، اظهار کرد: طرح «تحول در تدریس دروس معارف» و طرح «جهت‌گیری الهی - فرهنگی در تدریس دروس عمومی» در استان بوشهر به جد در حال پیگیری و انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جمالی با تأکید براینکه استادان رکن اصلی دانشگاه و مشخصاً نقش مهمی در تمام زمان‌ها در دانشگاه برعهده‌ دارد، ادامه داد: نمونه بارز این اثرگذاری را در فتنه‌های سنوات گذشته می‌توان تفسیر کرد که در استان بوشهر، کمترین آسیب‌ها در دانشگاه‌ها به وجود آمد.

وی با بیان اینکه استادان گروه معارف، در وسط میدان تربیت، تعلم و تدریس قرار دارند، توضیح داد: استادان گروه معارف در کنار تدریس دروس، به عنوان معلم اخلاق، نسبت به آینده دانشجو، دغدغه‌مند هستند و به صورت ویژه به تربیت دانشجویان در کنار تحصیل آنان می‌پردازند.

مسئول بسیج اساتید استان بوشهر هم در این نشست با توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری نشست تخصصی مدیران گروه و مدرسان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌های استان بوشهر و کارگاه‌های آموزشی وابسته به آن گفت: کارگاه‌های در نظر گرفته شده برای این نشست در سه محور محتوای صحیح، محتوای کابردی و محور ادبیات دانشی و محورگرایشی توسط اساتید ارائه خواهد شد.

باقر گرگین با بیان اینکه براساس تدریس دروس، کارگاه‌ها به میزبانی چهار دانشگاه آزاد اسلامی، خلیج فارس، علوم پزشکی و فرهنگیان برگزار می‌شود، تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی میزبان استادان کارگاه گرایش مبانی نظری، دانشگاه خلیج فارس میزبان کارگاه گرایش آشنایی با منابع اسلامی و تاریخ و تمدن اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی برگزارکننده کارگاه آموزشی گرایش اخلاق اسلامی و گرایش دانش خانواده و دانشگاه فرهنگیان برگزارکننده کارگاه آموزشی گرایش انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر