صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد خراسانی‌‌زاده:

زنگ هنر در مدارس جدی‌تر گرفته شود/ حضور بیش از ۸ هزار هنرجو دانش آموز در کشور

مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاشمان بر این است تا کاری کنیم زنگ هنر در مدارس جدی‌تر دنبال شود تا مدارسی نداشته باشیم که برای دروس دیگر و یا به خاطر بی توجهی هنر را حذف کنند.
کد خبر : 933020

محمد خراسانی زاده مدیر کل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باب آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان،‌دانشجویان و هنرجویان آموزشگاه‌ها در گفت و گو با خبرگزاری آنا گفت: امسال مثل سال‌های قبل زنگ هنر در مدارس به صدا در آمد،‌عرصه فعالیت‌های فرهنگی آموزشی در هنرستان‌ها آغاز به کار کرد و وزیر فرهنگ و ارشاد السامی نیز در هنرستان پسران تهران حضور یافته و این آیین را برپا کردند . 

وی در ادامه افزود: در مجموع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور هشت هزار هنرجو یا دانش آموز هنرستان در کلاس‌ها دارد بسیاری از هنرمندان امروز و ادوار پیشین خروجی‌های همین هنرستان‌ها هستند، اما ماجرای هنر در کل کشور اینطور نیست که یک ماجرای مجزا از سایر رشته‌های ریاضی،‌ انسانی و تجربی باشد. هنر از زمانی که زندگی آغاز می‌شود هر روز آغاز می‌شود.

خراسانی‌زاده یادآور شد:‌ هر پدیده زیبا،‌ محصول و تبلیغات شهر و رسانه هنری است، بنابراین هنر پدیده‌ای ادامه دار است،‌در خصوص زنگ هنر و آموزش هنر نیاز به تأکید بیشتری داریم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بدان تأکید شده که جدی گرفته شود.

وی در پایان گفت: گاه دیده می‌شود که درس‌های دیگر جایگزین هنر در مدارس می‌شود درحالی که فار غ التحصیلان و مربیان زیادی علاقه‌مند هستند که در هنر مدارس تدریس کنند. متأسفانه از سویی دیده می‌شود که در برخی مدارس خصوصا مدارس پرجمعیت که هنر را کیفی دنبال نمی‌کنند و یا به تعداد مورد نیاز هنرآموز ندارند، ترجیحشان به سمت رشته‌هاو دروس دیگر می‌رود. بعضا این مدارس هم به دنبال رتبه در رشته‌های دیگر هستند و هنر را کمرنگ می‌کنند تا در کنکور موفق باشند. درحالی که این امر به خود دانش آموزان لطمه می‌زند. چرا که هنر لابه‌لای پیچیدگی‌های دروس باعث فعال شدن روح دانش آموز می‌شود. پس باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر