صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدارس چین زمان استراحت بین کلاس‌ها را افزایش می‌دهند

مدارس ابتدایی و متوسطه در چندین شهر چین اعلام کردند از ابتدای ترم پاییز، زمان استراحت بین کلاس‌ها را از ۱۰ به ۱۵ دقیقه افزایش داده‌اند تا با این امر زمان انجام فعالیت‌های بیرون از کلاس را برای دانش‌آموزان و معلمان افزایش دهند.
کد خبر : 932882

به گزارش خبرگزاری آنا، تا به امسال مدارس چین به طور سنتی استراحت‌های ۱۰ دقیقه‌ای بین کلاس‌ها داشتند که زمان محدودی برای دانش‌آموزان، به‌ویژه در ساختمان‌های چند طبقه، جهت انجام فعالیت‌های بیرون از کلاس فراهم می‌کرد.

در برخی موارد، مدارس به دلیل نگرانی‌های ایمنی، دانش‌آموزان را از ترک کلاس‌ها در طول زمان استراحت‌ منع می‌کردند. این اقدام برای افزایش زمان استراحت معلمان و دانش اموزان است تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۳۰ دقیقه در روز به تمرین‌های بدنی بپردازند. شهر‌هایی از جمله پکن، تیانجین و چینگدائو در استان شاندونگ، زمان استراحت طولانی‌تر را در برنامه روزانه دانش‌آموزان گنجانده‌اند.

در پکن، زمان‌های استراحت افزایش‌یافته است، اما این برنامه بر روی برنامه کلی دانش آموزان تاثیری نداشته است. زمان‌های حضور صبحگاهی و پایان روز بعد از ظهر در مدارس ابتدایی بدون تغییر باقی مانده است، در حالی که زمان پایان مدارس متوسطه پنج دقیقه افزایش یافته است.

مدارس منطقه شینوو در ووکسی، استان جیانگسو، استراحت‌های ۱۵ دقیقه‌ای را اجرا کرده و شرکت در کلاس تربیت بدنی روزانه را الزامی کرده‌اند. به گفته دفتر آموزش این منطقه از چین، دانش‌آموزان ملزم به انجام حداقل ۱۰۰ دقیقه تمرین بدنی در هر روز در محوطه مدرسه هستند چراکه این امر فعالیت‌های بیرون از کلاس و تعامل اجتماعی را ترویج می‌دهد.

این دفتر همچنین شروع زودهنگام کلاس‌ها و محدودیت‌های فعالیت دانش‌آموزان در زمان استراحت را ممنوع کرده و تأکید کرده است که هدف بازگرداندن زمان استراحت به دانش‌آموزان است. 
یک مدرسه ابتدایی در چینگدائو انواع بازی‌های بیرونی از جمله طناب‌زنی و هولا هوپ را همراه با بازی‌های پازلی درون کلاسی در طول استراحت‌های ۱۵ دقیقه‌ای معرفی کرده است.

این مدرسه دانش‌آموزان را بر اساس طبقات سازماندهی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر کودک می‌تواند در فعالیت‌های بیرونی شرکت کند. نظارت بر آمادگی جسمانی که در ماه مه انجام شد، نشان داد که درصد دانش‌آموزان چینگدائو که رتبه‌های عالی یا خوب در آمادگی جسمانی کسب کرده‌اند، ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۴۷ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین مدرسه
ارسال نظر