صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

آزمایشگاه‌های دانشگاه هنر مجهز به تکنولوژی‌های جدید شدند+فیلم

معاون پژوهشی دانشگاه هنر گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در عرصه توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه داشتیم، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی آزمایشگاهشان تأسیس و خوشبختانه مورد اقبال اساتید قرار گرفته است.
کد خبر : 932738

حجت‌الاسلام داود رنجبران معاون پژوهشی دانشگاه هنر در حاشیه برپایی نشست انعقاد تفاهم نامه بین موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی و دانشگاه هنر در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری  آنا مبنی بر ورود تکنولوژی‌های جدید در عرصه دانشگاه گفت: ما در یک سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در عرصه توسعه دانشگاه در دانشگاه هنر داشتیم.

وی در ادامه افزود: با همین رویکردی که برای توسعه مفاهیم هنر ، آموزش‌ و استفاده از فناوری و گسترش آموزش‌های هنری داشتیم،‌ خوشبختانه در دانشگاه و در آزمایشگاه مرکزی هم هوش مصنوعی و هم واقعیت مجازی آزمایشگاهش تاسیس و مورد استقبال اساتید برای برنامه‌ریزی‌هایشان قرار گرفته است.

رنجبران اظهار داشت: در این آزمایشگاه، مراکزی مثل هنردرمانی و استفاده از ظرفیت‌های هنر برای درمان اختلالات روحی، روانی و جسمی تعبیه شده است، بنابراین رویکرد دانشگاه استفاده از تکنولوژی جدید است و دراین زمینه هم در آزمایشگاه مرکزی این بخش‌ها تأسیس و دو ماه پیش تقریباً افتتاح شد و پشتیبانی خوبی هم از آن شده که در عرصه توسعه مفاهیم جدید کار شود.

وی در ادامه یادآور شد: ما یک آزمایشگاه  ویژه مرمت اشیاء برای موزه‌ها نیز که در دانشکده حفاظت و مرمت داریم که پروژه‌های تحقیقاتی عمومی را از بیرون دریافت می‌کند. این آزمایشگاه می‌تواند به آستان قدس کمک کند و گنجینه‌هایی را در اختیارشان قرار دهد. از اسنادی که وجود دارد چه در کتابخانه مرکزی و چه مرکز اسناد آستان قدس رضوی همه ظرفیت‌هایی هستند که از لحاظ علمی در اختیار آستان قدس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر