صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار آنا:

شمار بازماندگان از تحصیل پس از اتمام فرآیند ثبت نام مشخص می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: شمار بازماندگان از تحصیل پس از اتمام فرآیند ثبت نام مشخص می‌شود.
کد خبر : 932691

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی ظهر امروز ۱ مهرماه ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم مهر با مهر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا، درباره بازماندگان از تحصیل گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان به نسبت سال‌های گذشته در بالاترین درصد خودش قرار دارد. یعنی در تاریخ آموزش و پرورش سابقه نداشته، دانش‌آموزان در این حد ثبت‌نام کرده باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به این مهم که ثبت‌نام همچنان برای کسانی که جا مانده‌اند و نتوانستند به دلیل جایجایی ثبت‌نام کنند، ادامه دارد.

مقام عالی نظام تعلیم و تربیت درباره آن دسته از جاماندگانی که در فرآیند ثبت‌نام خود با مشکل مواجه شده بودند، اظهار داشت: این دسته از افراد حتما به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کرده تا مدرسه مقصد تعیین شده و سپس برای ثبت نام مراجعه کنند.

کاظمی با تاکید بر ادامه داشتن فرآیند ثبت نام دانش آموزان، تصریح کرد: باید اجازه دهیم، ثبت‌نام‌ها تمام شود تا آمار بازمانده‌گان از تحصیل به درستی معین شود.

وی افزود: آنچه مسلم است، به طور معمول در دوره ابتدایی افراد که از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اند  بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این عدد متغییر است و در دوره متوسطه اول و دوم به شمار  ۵۰۰ تا۶۰۰ هزار نفر می‌رسد. لذا باید صبر کرد تا پایان فرآیند ثبت‌نام‌ دانش آموزان سپس آمار واقعی بازمانده‌‌گان از تحصیل مشخص شود.

کاظمی ادامه داد: موضوع نماز مأموریت همه ما است‌. فلسفه خلقت اقامه نماز است. ما نماز را به عنوان ارزش دینی و والاترین ارزش دینی در برنامه درسی خودمان داریم و در تمام مدارس کشور، زنگ نماز داریم و به تمام مدیران توصیه کردیم که به این موضوع و برگزاری و اقامه نماز توجه ویژه کنند. البته این تنها برنامه ما نیست و ده‌ها برنامه دیگر را در حوزه معرفتی، تبلیغی نماز تدوین می کنیم تا دانش‌آموزان هم با نماز آشنا کنیم و هم با فلسفه نماز آشنا کنیم. این اتفاقات در فضای آموزش و پرورش می‌افتد.
 
وی ادامه داد: ما خواهشی از همه داریم در مورد آنچه به همکاران عزیز فرهنگی پرداخت می‌شود، هیچ صحبتی نکنیم. واقعیتش ضرورت هم ندارد که ما صحبت کنیم. اگر دوستان صحبت کردند خودشان می دانند من در جریان نیستم. من نماینده معلمان هستم و تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم تا دغدغه همکاران فرهنگی را دنبال کنم و هر وقت نتیجه داد خودشان متوجه می‌شوند و به نظرم نیاز به اعلام نیست. اگر کسی اعلام کرده، طبیعتا از خودش بپرسید من بی اطلاع هستم.
 
کاظمی در باره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع، گفت: دانش‌آموزان اتباع مثل همیشه منتها با یک سیاست های درست تر و دقیق تری‌ ثبت‌نام می‌شوند.
 
وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزانی ثبت‌نام نکردند به دلیل عدم مراجعه خودشان است. این دانش‌آموزان در طول سه ماه تابستان فرصت داشته ثبت‌نام کنند اما مراجعه نکرده‌اند. بخشی از این ثبت‌نام‌ها به دلیل مهاجرت و جابجایی است. بسیاری از خانواده‌ها جابجا شدند از یک منطقه به منطقه دیگر، از یک شهر به شهر دیگر. طبیعتا اینها ثبت‌نام می‌شوند. من قول به شما می دهم هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نماند. با اطمینان می‌گویم. اینکه بگوییم جا نداریم همچنین چیزی نیست.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: طبیعی است که ما ابتدا دانش‌آموزان خودمان را ثبت‌نام کنیم و دانش‌آموزان اتباع هم میهمانان عزیز ما هستند و همه تمهیدات را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع دیدیم از آنها ثبت‌نام می کنیم. نزدیک ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر