صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ستارهاشمی در آیین بازگشایی مدارس؛

لزوم توجه به هوش مصنوعی در مدارس/ فرزندان‌مان زمان زیادی را در فضای مجازی صرف می‌کنند

وزیر ارتباطات گفت: هوش مصنوعی پیوند ناگسستنی با ریاضات و آمار دارد، استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی لاجرم اتفاق خواهد افتاد. لذا از همین ابتدا توجه به دروس ریاضی و آمار را مدنظر قرار دهید.
کد خبر : 932602

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین بازگشایی مدارس ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: دانش آموزان در کنار تحصیل و آموزش باید به مبانی اعتقادی و مهارت‌های زندگی توجه ویژه داشته باشند. نکته ای که امروز در جامعه مشاهده می‌شود بی توجهی به کارهای تیمی و جمعی است، رقابت درسی نباید مانع هم افزایی و کار جمعی شود. یکی از مهم‌ترین کارکردهای کار تیمی قبول مسئولیت‌های اجتماعی است.

هاشمی با اشاره به لزوم ایجاد وفاق در کشور گفت: نکته‌ای که رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی و پس از آن مدنظر قرار دادند، بحث وفاق است. اگرچه وفاق در کلام ساده است اما در عمل پیچیدگی‌ زیادی داشته و نیاز به نگاه هم افزایی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مساله بعدی ابزار کمک آموزشی است که در دوره پاندومی کرونا به شدت همه گیر شد و زمانی که امکان حضور در مدارس میسر نبود توانست کمک کند ما آموزش را به صورت غیر حضوری داشته باشیم. اما نکته این است که این ابزار رفته رفته تکامل پیدا می‌کند و از ظرفیت‌های جدید و نوین برای عمق بخشیدن به تحصیل استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز یکی از موضوعاتی که در بحث آموزش مورد توجه قرار گرفته بحث شخصی سازی شدن آموزش است. استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در این خصوص به ما کمک زیادی بکند. هوش مصنوعی پیوند ناگسستنی با ریاضات و آمار دارد فارق از رشته تحصیلی که انتخاب می کنید بدانید که استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی لاجرم اتفاق خواهد افتاد. لذا از همین ابتدا توجه به دروس ریاضی و آمار را مدنظر قرار دهید زیرا این امر در تمامی مسیر همراه شما خواهد بود. 

هاشمی گفت: هوش مصنوعی بسیاری از شغل‌ها را در خطر انقراض قرار داده است. امروز مدل های هوش مصنوعی خلاق می‌توانند چیزهای جدید تولید کنند. اگر امروز در هر حوزه‌ای سوالی وجود داشته باشد، صرفا می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد. این فناوری بسیاری پیچیده است و آینده را تغییر خواهد داد:

وی درخصوص استفاده دانش آموزان از فضای مجازی عنوان کرد:  برای حضور در فضای مجازی استفاده از ظرفیت‌های این فضا برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. گاهی اوقات فرزندان ما از این فضا بدون هدف و با زمان زیاد استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود در پایان یک روز احساس خوبی نداشته باشند. برخی اوقات والدین از روی نگرانی ممکن است ما را نقد کنند، اما این را بدانید که والدین دلسوزترین افراد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر