صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

کاظمی: رقابت با دنیای علم و فناوری، جز با تقویت استعداد‌های درخشان ممکن نیست

علیرضا کاظمی در بازدید از سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در جمع مدیران این سازمان گفت: اتفاقات خوبی در مجموعه سازمان سمپاد رقم خورده و نقشه راه دقیق و درستی برای سمپاد ترسیم شده است.
کد خبر : 932436

به گزارش خبرگزاری آنا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهبردی‌بودن سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: ابتدا از همه همکارانی که در این بخش مهم، حیاتی و راهبردی نقش ایفا می‌کنند تشکر می‌کنم. مهم‌ترین بخشی که سمپاد می‌تواند نقش‌آفرینی کند، رقابت بین تمدن‌ها‌ست؛ یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم در میدان رقابت با دنیای علم و فناوری حضور پیدا کنیم، توسعه و تقویت سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان است. اگر می‌خواهیم در عرصه رقابت‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از این راه که بهترین مسیر است عبور کنیم.

‌وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار می‌رود مدارس سمپاد، استعداد‌های درخشان در میان دانش آموزان سراسر کشور را کشف و شناسایی کنند. اما آیا برگزاری آزمون ابزار مناسبی برای کشف استعداد‌های درخشان در سراسر کشور است؟ آیا این مسیری را که تاکنون طی کردیم منتهی به کشف استعداد‌ها شده است؟ بنابراین اولین وظیفه این سازمان یافتن راهی مناسب برای شناسایی استعداد‌هاست.

وی ضمن تأکید بر ترسیم اطلس وضعیت و جایگاه ایران در منطقه و جهان تأکید کردو افزود: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع «عدالت» است. ما وظیفه داریم زمینه پرورش استعداد‌های تمامی دانش آموزان را فراهم کنیم. رویکرد عدالت در تمامی ابعاد و مؤلفه‌های خود (هم در نسبت، جنسیت و هم در جغرافیا)، موضوع مهمی است که باید در سمپاد به آن توجه و عدالت را به‌معنای واقعی و در ابعاد و مولفه‌های مختلف ببینیم. 

کاظمی با اشاره به برخی از آسیب‌هایی که ممکن است متوجه مجموعه نخبگانی کشور شود، بر تدوین یک مدل و الگوی تربیتی در مدارس سمپاد تأکید کرد و گفت: باید یک بسته تربیتی با ضریب پوشش بالا طراحی شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به سلامت روان دانش آموزان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین خطری که کشور را تهدید می‌کند، گفت: حتی یک دانش‌آموز هم نباید گرفتار آسیب‌های اجتماعی و روانی شود و این مأموریت ما‌ست که باید برای این کار مهم برنامه داشته باشیم.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان نیز در ابتدای این دیدار، به ارائه الگوی تربیتی سمپاد پرداخت و تربیت تمام‌ساحتی در مدارس سمپاد را یکی از اولویت‌های این مدارس برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر