صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

بررسی گزارش عملکرد مدارس سمپاد در جلسه ستاد تعلیم و تربیت

جلسه ستاد تعلیم و تربیت با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اکثریت اعضا به ارائه گزارش عملکرد مدارس سمپاد پرداخت.
کد خبر : 932331

به گزارش آنا، در جلسه ستاد تعلیم و تربیت «الهام یاوری»، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) گزارش وضعیت سنجی در خصوص عملکرد مدارس سمپاد را ارائه کرد و در انتها اعضا نظرات خود را ارائه دادند.

یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) در ارائه این گزارش گفت: این مدارس که به‌عنوان مراکز آموزشی ویژه برای پرورش استعداد‌های برتر شناخته می‌شوند، همواره در مرکز توجه والدین و جامعه آموزشی قرار داشته‌اند.

وی با اشاره به دستاورد‌های اخیر این مدارس بیان کرد که بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده، مدارس سمپاد در زمینه ایجاد محیطی پویا و خلاق برای یادگیری، موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند. در سال جاری، بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان سمپاد در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های معتبر موفق شدند و این نشان می‌دهد که سیستم آموزشی سمپاد به‌خوبی عمل کرده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) همچنین با تأکید بر اهمیت نوآوری در فرآیند یادگیری، ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت آموزشی، سرفصل‌های درسی جدید و متنوعی طراحی شده است که به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه علوم پایه و مهارت‌های نرم تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم، چالش‌های جدی نیز همچنان وجود دارد. از جمله، کمبود منابع مالی برای تجهیز مناسب مدارس و تأمین امکانات آموزشی مدرن که می‌تواند بر کیفیت یادگیری تاثیر بگذارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) از تمامی ذینفعان خواست که با همکاری و همدلی، زمینه‌ساز موفقیت هر چه بیشتر مدارس سمپاد شوند. امید است تحولاتی مثبت در سال تحصیلی جدید در مدارس سمپاد مشاهده شود و دانش‌آموزان این مراکز با خلاقیت و انگیزه بیشتری به یادگیری بپردازند.

در نهایت حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه نظرات را جمع بندی کرد و خواست تا گزارش تکمیلی توسط سازمان سمپاد و گزارش تحلیلی ستاد تعلیم و تربیت برای جلسه آینده آماده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر