صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
غنی‌زاده:

اداره مدارس سما جزیره‌ای نیست/ ظرفیت‌های دانشگاهی در خدمت رشد دانش‌آموزان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مدارس سما جدای از دانشگاه نیستند، گفت: اکنون اداره مدارس جزیره‌ای نیست و دانشگاه از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد آنها استفاده می‌کند.
کد خبر : 932321

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به همراه علی مهراس مهرابی معاون آموزشی و مهارتی، مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری، مجید فرهیان معاون امور مدارس استان کرمانشاه و جمعی ازهمراهان در جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید مدارس سما با حضور ۸۰ دانش‌آموز کلاس اول و خانواده‌های آنان حضور یافت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل ارتقای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مندی از وجود مدارس سما و کیفیت بالای این مدارس است، امیدوارم با تلاش دوستان و همکاران حوزه مدارس و ارتقای روزافزون کیفیت آموزشی و پرورشی در آن به خوبی پاسخگوی اعتماد والدین و فرزندانتان در مجموعه مدارس سما باشیم.

غنی‌زاده اضافه کرد: رسالتی که دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت امور مدارس در پیش گرفته یک تغییر رویه مهم است و بنا داریم نقش دانشگاه و مدارس سما در پیشبرد اهداف متعالی فرهنگ جامعه بیشتر شود و دانش‌آموز با روحیه و نشاط و شادی، مهارت زندگی، ارتباط برقرار کردن موفق و نقش خود در جامعه را بهتر ایفا کند و فرزند صالحی برای کشور عزیز اسلامی پرورش دهیم.

وی تأکید کرد: باید در مدارس یک تغییر رویکرد مثبت داشته باشیم و کنار ادبیات و فرهنگ و آموزش‌های لازم دوران ابتدایی و دبیرستان نقش دانشگاه و معاونت مدارس سما در مهارت‌آموزی به فرزندان بسیار پررنگ‌تر شود.

حرکت از آموزش‌محوری به سمت مهارت‌محوری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تبیین کرد: به‌عبارتی باید کنار آموزش‌محوری به سمت مهارت‌محوری حرکت کنیم، امیدوارم به این مهم دست پیدا کنیم و با رویکردی که در معاونت سما وجود دارد این مهم انجام خواهد شد.

غنی‌زاده تشریح کرد: آموزش و پرورش فرزندان ما باید به‌گونه‌ای باشد که این فرزندان از کودکی شخصیت مثبت‌شان شکل گیرد و این نیازمند همکاری مسئولان در کنار والدین است، فرزندان ما آینده‌سازان فردای کشور هستند، بنابراین باید از مشاوران مدارس، دانش و تجربه معلمان مدارس سما به درستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مدارس سما جدای از دانشگاه آزاد اسلامی نیستند و همگی ما یک مجموعه هستیم، گفت: در حال حاضر اداره مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی دیگر جزیره‌ای نیست و این دانشگاه از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد مدارس استفاده می‌کند، از معاونت سما می‌خواهم روز به روز برای رشد و تعالی این مدارس و در کنار آن رشد علمی و مهارتی فرزندان تلاش کند.

مدیر دبستان سمای پسران کرمانشاه هم درباره تعداد دانش‌آموزان این مدرسه و نحوه عملکرد سال جدید توضیح داد: دبستان پسرانه سمای کرمانشاه ۳۶۰ دانش‌آموز دارد که ۸۰ نفر پایه اول و ورودی جدید هستند و امروز با حضور والدین آنان جشن شکوفه‌ها برگزار و سال تحصیلی جدید رسماً آغاز شد.

جعفر مطاعی متذکر شد: تمام تلاش ما در عملکرد جدید این است که از معلم‌محوری به سمت مربی‌محوری حرکت کنیم، یعنی معلمان ما در مباحث تربیتی و فنی ورود پیدا می‌کنند و دانش‌آموزانی با مهارت‌های ارزشی تحویل جامعه خواهیم داد.

به گزارش آنا، مدارس سمای کرمانشاه به تأیید اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از معتبرترین مدارس از مقطع دبستان تا متوسطه اول و دوم ویژه دختران و پسران به صورت پیوسته که از مقبولیت بسیاری بین خانواده‌های کرمانشاهی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر