صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» منتشر شد

دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» را منتشر کرد.
کد خبر : 932293

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فراخوان حضورهنرمندان کودک و نوجوان برای شرکت در دومین مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» توسط دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان منتشر شد.

در متن منتشر شده فراخوان پروژه «قصه نمایش» آمده است: دنیای کودکان و نوجوانان سرشار از خلاقیت و تخیلی بی مانند است. گاهی فارغ از تمام قالب‌ها و قرارداد‌ها ذهن خلاق آنها پرواز می‌کند و طرحی تازه را ترسیم می‌کند. بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی است تا این بار کودکان و نوجوانان با همکاری نشر «ورتا» ایده‌ها و طرح‌های خود را در قالب قصه نمایش بنویسند.

با توجه به استقبال قابل توجه کودکان و نوجوانان در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر- اردکان در سال جاری نیز با انتشار فراخوان از تمام کودکان و نوجوانان دعوت می‌شود تا آثار قصه نمایش خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.

تعریف قصه نمایش:
متن‌های نمایشی به قلم کودکان و نوجوانان بین ۷۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است.
* اهداف:
- تقویت بخش مکتوب حوزه نمایش و افزایش آثار چاپی نمایشی
- انگیزه‌بخشی و حمایت از بچه‌های علاقه‌مند به نویسندگی نمایشنامه
* شرایط سنی شرکت کنندگان:
- گروه سنی کودک (۷ تا ۱۲ سال)
- گروه سنی نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال)
* موضوع:
- آزاد
توضیح اینکه در هر مرحله‌ای که جشنواره تشخیص دهد اثر ارسالی رونوشت و یا الگوبرداری عینی اثر دیگری است می‌تواند آن را از روند جشنواره و گزینش حذف کند.
* شرایط شرکت در بخش نمایشنامه‌نویسی:
- هنرمندان گروه سنی کودک و نوجوان می‌توانند، پس از ثبت نام در سامانه جشنواره بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان www.icy.theater.ir به بخش ارسال اثر مراجعه کرده و پس از تکمیل فرآیند ثبت نام خود در این سامانه، متن نمایشی خود را بارگذاری کنند.
- ارسال حداکثر ۳ اثر از سوی هر نویسنده کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره بلامانع است.
- ارسال مشخصات منبع اقتباس به همراه قصه نمایش در صورت اقتباس الزامی است.
- درج اطلاعات دقیق شرکت کننده در صفحه اول متن نمایشی ضروری است.
توضیح: ارسال متن نمایشی با فرمت word و رعایت فونت نازنین ۱۴ انجام شود (هر نسخه از متون ارسالی می‌باید حتما نسخه pdf را داشته باشد)
- متن ارسالی می‌بایست توسط خود کودک و نوجوان و بدون مشابهت و الگو برداری از آثار دیگری چه نمایشی و چه آثاری مثل پویا نمایی، کتاب و فیلم نوشته شده باشد.

سایر نکات:

- متون نمایشی کمتر از ۷۰ کلمه و بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه در چرخه داوری قرار نخواهند گرفت.

- داوری آثار در دو بخش کودک و نوجوان به صورت مجزا انجام خواهد شد و در مجموع ۴ اثر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.

توضیح: در مرحله انتخاب نهایی اثر ارسالی با میزان توانایی نگارش و قصه پردازی نویسنده مورد بررسی دوباره قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده نهایی اعلام خواهد شد

آثار برگزیده در مجموعه‌ای مصور با نام «قصه نمایش» ازسوی انتشارات ورتا به چاپ خواهند رسید.

بعد از انتخاب آثار، به برگزیدگان لوح تقدیر و به تمامی شرکت کنندگان این بخش از طرف دبیرخانه بیست و نهمین دوره جشنواره بین الملی تئاتر کودک و نوجوان گواهی شرکت ارائه خواهد شد.

- آخرین مهلت دریافت آثار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳

- اعلام نتایج: ۷ آبان ۱۴۰۳

بیست و نهمین «جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان» به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنر‌های نمایشی ایران آبان ماه سال ۱۴۰۳ با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد.

«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و ارتباط نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر