صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بازی سازی نیازمند حمایت همه جانبه مالی و اجتماعی است

مدیر یک مجموعه بازی‌سازی گفت: بازی سازی به عنوان یک کسب و کار پرخطر و پویا نیازمند حمایت همه‌ جوانبه در حوزه مالی، سیاسی و اجتماعی است.
کد خبر : 932261

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، الهه جلالی سازنده بازی «مدیردفتر» گفت: این بازی که برای همه سنین طراحی شده و دیپلم افتخاری ژانر بازی در جشنواره سال ۱۴۰۲ را دریافت کرده است در ژانر Idle Arcade هیبرید کژوال است و فردی در آن است که به عنوان مدیر دفتر به گسترش دفتر و کسب و کار خود می پردازد. در این روند او کارمندان جدید اضافه می‌کند و آنها را مشغول به کار می‌کند، آنها را به روز کرده و در مراحل بالاتر می تواند در کشورهای دیگر دفتر کار جدید بزند.

جلالی وضعیت بازی سازی را در ایران ارزیابی کرد و گفت: در حالی که متخصصان فنی با تجربه و هوش بالایی در کشور فعالیت می‌کنند و همه با علاقه‌ی شخصی  وارد این صنعت شده‌اند مشکلاتی وجود دارد که چرخه‌ی تولید را به طور مداوم به بیراهه سوق می‌دهد. این موانع شامل نداشتن بودجه کافی و ارتباطات لازم با افراد خارج از ایران است. بازی سازی به عنوان یک کسب و کار پرخطر و پویا نیازمند حمایت از همه‌ی جوانب مالی و سیاسی و اجتماعی است. چون در بخش تولید متخصصان مشغول ساخت ایده‌های جدید و جذاب هستند و برای ادامه‌ی حیات خود نیاز به ارتباط گیری با خارج از دنیای خود دارند و همه‌ی این عوامل نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

استودیوهای بازی برای دیده شدن کار دشواری در پیش دارند

وی با اشاره به خلاء و‌چالش‌هایی موجود در این حوزه ادامه داد: فیلترینگ یکی از مشکلاتی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدواریم با مرتفع شدن این مشکل یکی از اصلی ترین مشکلات ما حل شود. جذب سرمایه داخلی، سرمایه خارجی، خروج متخصصان فنی از کشور و عدم ارتباط بین استودیو‌های بازی سازی داخلی و همچنین شرکت در همایش‌های خارجی از دیگر چالش‌های ماست که می‌تواند مانع رشد و توسعه این صنعت در کشور شود. در حال حاضر از نگاه حاکمیت عدم درک درست از کسب و کار‌های پویا و بین المللی است در ۴ سال سابقه‌ی کاری در این صنعت حمایتی از سمت دولت دیده نشده یا همه‌ی برنامه‌ها با شکست مواجه شده است.

جلالی افزود: از طرفی افراد بازی ساز در ایران افراد باهوش و مشتاق و جوانی هستند که با علاقه‌ی شخصی و خلاقیت‌های فردی و تیمی توانسته‌اند به موفقیت برسند. در طی این مدت که با بازی سازان خارج از ایران ارتباط داشتم هیچ گونه برتری از منظر فنی و کار تیمی ندیده‌ام به غیر از روابط بالا و منابع در دسترس این منابع هم مربوط به ابزار‌های کار است که در ایران به دلیل محدودیت بودجه امکان استفاده ندارد هم مربوط به فیلترینگ است هم مربوط به منابع مالی. یکی از بخش‌های بسیار مهم در بازی سازی (و البته هر کسب و کاری) فروش و مارکتینگ است که این فرایند با بودجه مشخص و دسترسی آزاد فراهم می‌شود تا به دیده شدن محصول کمک کند. متاسفانه استودیو‌های بازی سازی در ایران برای دیده شدن کار بسیار دشواری را در پیش رو دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر