صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

پساکرونا و جذب ۲ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد شیراز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: از زمان پایان همه‌گیری کرونا به جذب ۲ هزار دانشجوی غیرایرانی اقدام کرده‌ایم.
کد خبر : 932230

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین افتتاح دفتر کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور سعید قربانی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان امور اتباع پلیس امنیت عمومی فارس، نمایندگان کنسولی دانشگاه‌ها و علوم پزشکی شیراز، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و رؤسای دانشکده‌های این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این آیین به فرآیند جذب و حضور دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: از زمان پایان همه‌گیری کرونا دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به جذب ۲ هزار دانشجوی غیرایرانی اقدام کردیم که تا همین اواخر این دانشجویان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

{$sepehr_key_2060}

محمدرضا قائدی افزود: از این تعداد نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارند و سایر دانشجویان خارجی به تحصیل خود در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه می‌دهند.

وی به فراهم کردن محل اسکان بسیار مناسبی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برای دانشجویان بین‌الملل بعد از پایان همه‌گیری کرونا اشاره کرد و افزود: در کنار برنامه‌های آموزشی مصوب برای دانشجویان غیرایرانی، برنامه‌های متنوع فرهنگی ازسوی مسئولان دانشکده بین‌الملل برای این دانشجویان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تبیین کرد: با حضور نیرو‌های توانمند، پاکدست و مسلط به زبان تلاش کرده‌ایم که بهترین خدمات را با حفظ مقررات برای دانشجویان بین‌الملل ارائه کنیم.

قائدی تأکید کرد: درراستای توسعه جذب دانشجویان خارجی برنامه‌های مختلفی برای ارتباط‌گیری با داوطلبان غیرایرانی تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به مذاکرات توسعه مجلات علمی بین‌المللی اشاره کرد.

وی توضیح داد: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در موضوع مجلات موفق به کسب رتبه سوم در کشور شده، بنابراین سازمان مرکزی این واحد دانشگاهی را مکلف کرد که در زمینه توسعه مجلات با دانشگاه‌های عراق وارد مذاکره شده و در رشته‌های مختلف علمی مجلاتی به زبان عربی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های عراق منعقد شده و در حال پیشبرد مراحل اجرایی تأسیس این مجلات بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر