صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
کیانوش احمدی در گفت‌وگو با آنا؛

کلیشه‌های جنگ را کنار زدیم/ روایتی از آخرین بازمانده‌های مقاومت

کیانوش احمدی کارگردان نمایش «هفت سین سال ۶۳» گفت: این نمایشنامه بعد از خواندن حدود صد نمایشنامه در این ژانر انتخاب شد چرا که معتقدم تماشاچی امروزی از کار‌های تراژدی محض در باب جنگ خسته شده است.
کد خبر : 932169

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نمایش «هفت سین سال ۶۳» به نویسندگی علی میرزا عمادی، کارگردانی کیانوش احمدی و تهیه کنندگی محمد کاظم تبار که از ۲۵ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود. سیامک زین الدینی، ایمان عبادیان، اصغر شیرزاد و عرفان تاری بازیگران نمایش هستند.

این نمایش تئاتری به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی کیانوش احمدی، برگزیده جشنواره سراسری ایثار ۱۴۰۲ در گرگان بود که جوایز کارگردانی اول، بازیگری اول مرد سیامک زین‌الدینی، بازیگری دوم اصغر شیرزاد، برگزیده موسیقی علی خاتمی، برگزیده طراحی پوستر و بروشور مهدی اسدی‌تبار، تقدیر نمایشنامه نویسی علی‌میرزا عمادی، برگزیده طراحی صحنه را کسب کرد. 

همچنین این نمایش برگزیده جشنواره استانی تهران سال ۹۸، کارگردانی اول، نمایشنامه برگزیده بخش منتقدین و دوم داوری، بازیگری اول اصغر شیرزاد، پوستر برگزیده، موسیقی برگزیده و در جشنواره سراسری سودای عشق دو جایزه بازیگری سوم سیامک زین‌الدینی و موسیقی انتخاب شد.

در خلاصه نمایش «هفت سین سال ۶۳» آمده است: در موقعیتی کمدی با لحظاتی تراژیک، پلی باید توسط سه نفر تخریب شود چرا که اگر دشمن ادوات جنگی خود را از پل عبور دهند منطقه سقوط می‌کند.

کیانوش احمدی کارگردان نمایش در گفت‌وگو با آنا گفت: این نمایشنامه بعد از خواندن حدود صد اثر در این ژانر انتخاب شد. چرا که معتقدم تماشاچی امروزی از کار‌های تراژدی محض در باب جنگ خسته شده، برای همین در انتخاب این نمایشنامه و نمایشنامه‌های دیگر خیلی به جنبه طنز فکر می‌کنم و مساله دیگر بحث کلیشه و حرف جدید زدن است در این ژانر که واقعا این نمایشنامه همه جنبه‌ها را دارا بود و هر جشنواره‌ای که رفتیم با رغبت از آن استقبال شد.

وی در ادامه افزود: تمرینات این اثر در چندین مرحله صورت گرفت. چرا که ما با پروسه جشنواره‌ها پیش رفتیم و هر جشنواره‌ای با یک فاصله زمانی برگزار می‌شد ولی تقریبا سه ماه تمرین داشتیم.

احمدی اظهار داشت: سعی کردم در اجرای این اثر از یک نگاه آینده به گذشته وارد شوم. شاید کسی در یک دنیای آبی‌رنگ به گذشته‌ خود نگاهی بیندازد. جنس بازی‌ها هم رئالیستی است و موسیقی اثر نیز زنده موقعیت‌ها را فضاسازی می‌کند.

وی با بیان اینکه سالن سنگلج یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران است و همیشه تماشاگر خاص خود را دارد، گفت: برای من باعث خوشحالی است در جایی اجرا میروم که روزگاری بزرگان تئاتر این مملکت در روی این صحنه درخشان بوده‌اند.

احمدی در ادامه گفت: تئاتر در این روزگار محروم‌ترین و مظلوم‌ترین صنف کشور است که هر کسی خارج از این حیطه در آن دخالت می‌کند. اما این مردم هستند که همیشه حامی ما هنرمندان بودند و پشت ما را خالی نکردند. ما برای اجرای این نمایش به چندین ارگان نامه‌نگار داشتیم که متاسفانه هیچکدام تاکنون ما را یاری نکردند و حتی بد هم برخورد کرده‌اند. این نمایش برگزیده چندین جشنواره است که هر کدام زیر نظر یک ارگان است متاسفانه هیچکدام تا کنون ما را مساعدت نکردند که امیدوارم این مساعدت به زودی اتفاق بیفتد و امیدوارم در مصاحبه‌های بعدی از حامیان اثر قدردان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر