صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاثیر قرنطینه‌های کرونا تا دهه ۲۰۳۰ مدارس انگلستان را مختل خواهد کرد

انجمن رهبران مدارس و کالج‌های انگلستان هشدار داده است که تاثیر قرنطینه‌ها و محدودیت‌های حاصل از کووید-۱۹ همچنان در دانش‌آموزان دیده می‌شود و احتمالا مشکلات گسترده‌ و جدی در یادگیری، رفتار و غیبت دانش‌آموزان در سال‌های آینده رخ خواهد داد.
کد خبر : 931964

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس نتایج یک گزارش جدید، ترمیم آسیب‌های وارده به آموزش کودکان که ناشی از قرنطینه‌ها و تعطیلی‌های دوران همه‌گیری است، تا اواسط دهه ۲۰۳۰ مدارس انگلستان را مختل خواهد کرد.

این تحلیل که توسط انجمن رهبران مدارس و کالج‌های بریتانیا (ASCL) منتشر شده، پیش‌بینی می‌کند که پس‌لرزه‌های همه‌گیری به شکل موج‌هایی متوالی به مدارس ضربه خواهد زد و گروه‌های سنی مختلف نیازمند راه‌حل‌های متفاوتی برای حل مشکلات یادگیری، رفتار و غیبت خواهند بود.

«تیم اوتس»، نویسنده این گزارش و کارشناس ارزیابی مدارس، گفت: در حالی که مدارس متوسطه بریتانیا گزارش‌هایی از افزایش مشکلات خواندن در دانش‌آموزان سال هفتم، ضعف در سازمان‌دهی شخصی و الگو‌های چالش‌برانگیز تعامل دارند، کارکنان مدارس ابتدایی مشکلات بسیار جدی‌تری همچون توقف در توسعه زبانی، فقدان آموزش بهداشتی، اضطراب در فضا‌های اجتماعی و عملکرد اجرایی ضعیف را گزارش کرده‌اند.

اوتس بیان کرد که تصور بازگشت مدارس به حالت عادی پیش از همه‌گیری یک اشتباه است، چرا که این موضوع مقیاس بزرگ و ماندگاری تاثیرات کووید-۱۹ در آموزش را نادیده می‌گیرد. او افزود که بهبود اوضاع یک راه طولانی و دشوار است و برای حل آن نیازمند تلاشی طولانی و فشرده و همکاری میان مدارس، والدین و دولت خواهیم بود.

«پپه دی‌یازیو»، دبیر کل انجمن رهبران مدارس و کالج‌های بریتانیا، اظهار داشت: نتایج این گزارش نشان می‌دهد که با وجود اینکه اخبار مربوط به کووید-۱۹ دیگر در صدر توجهات نیست، تاثیر آن بر مدارس و کودکان همچنان دیده می‌شود.متأسفانه، دولت قبلی نتوانست این مسئله را به‌طور جدی درک کند.

اوتس در ادامه افزود: سیاست‌های بهبود کنونی با چالش‌های پیش روی مدارس هم‌خوانی ندارد و برای بهبود نیاز به استراتژی و منابعی است که با همکاری مدارس، اتحادیه‌ها و دولت طراحی شده باشد. این فرآیند همچنین به حمایت والدین و مشارکت جامعه و سیاست‌مدارانی که متعهد به پیگیری جزئیات وقایع در سطح مدارس و تحلیل داده‌ها باشند، نیاز خواهد داشت.

پپه دی‌یازیو، در ادامه اظهار کرد: مدارس همچنان با نرخ بالای غیبت دانش‌آموزان مواجه هستند و بسیاری از دانش‌آموزان دارای نیاز‌های پیچیده‌ای هستند. در همین حال، مدارس با فشار‌های شدید بودجه، کمبود کارکنان و یک سیستم نیاز‌های آموزشی ویژه که در آستانه فروپاشی قرار دارد، دست و پنجه نرم می‌کنند. ما از دولت جدید می‌خواهیم تا با ما همکاری کند و سیاست‌های هدفمند و دارای بودجه مناسب را تدوین کند تا به چالش‌های مطرح‌شده در این گزارش پاسخ دهد. 

سخنگوی وزارت آموزش بریتانیا گفت: ما می‌دانیم که همه‌گیری تأثیر عمیقی بر رشد کودکان داشته است و مصمم هستیم تا موانع دسترسی به فرصت‌ها را برطرف کنیم و شانس زندگی تمام کودکان را بهبود بخشیم. ما همچنین متعهد به ارائه دسترسی به متخصصان سلامت روان در هر مدرسه، معرفی باشگاه‌های صبحانه رایگان در هر مدرسه ابتدایی برای افزایش حضور دانش‌آموزان و تضمین مداخله زودهنگام در مدارس اصلی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه هستیم.

روزنامه گاردین گزارش داده است که نگرانی‌هایی در میان رهبران مدارس و کارشناسان وجود دارد که ممکن است در سال تحصیلی آینده، اختلالات بیشتری در کلاس‌های درس به دلیل حباب رفتاری دانش‌آموزانی که تحت تأثیر قرنطینه‌های دوران کووید در مدارس ابتدایی قرار گرفته‌اند، رخ دهد.

اما گزارش اوتس بیان می‌کند حتی نوزادانی که در دوران همه‌گیری به دنیا آمده‌اند و اکنون در مدارس ابتدایی شروع به تحصیل کرده‌اند نیز احتمالا به‌طور عمیقی در طول آموزش خود تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. اوتس بیان کرد: تأثیر کووید-۱۹ مسئله‌ای از گذشته نیست؛ بلکه همچون مجموعه‌ای از امواج متفاوت در سیستم آموزشی حرکت می‌کند.

اوتس بیان کرد که سیاست‌های بهبودی کنونی با چالش‌هایی که مدارس با آنها روبه‌رو هستند، متناسب نیست. یک پاسخ مبتنی بر شواهد نیازمند استراتژی و منابعی است که با همکاری مدارس، اتحادیه‌ها و دولت طراحی شده باشد. این روند نیازمند حمایت والدین و مشارکت جامعه خواهد بود و نیاز به تلاشی طولانی و فشرده دارد. همچنین نیاز به سیاست‌مدارانی دارد که متعهد به پیگیری جزئیات اتفاقات در مدارس، تحلیل داده‌ها، گوش دادن به حرف مدارس و تنظیم استراتژی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر