صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

والدین و مربیان باید بستر بازی را برای کودکان فراهم کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین و مربیان باید بستر بازی را برای کودکان فراهم کنند تا بتوانند کار گروهی داشته باشند.
کد خبر : 931940

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم جشن غنچه‌ها برای نوآموزان ورودی پیش‌دبستان و کودکستان‌های مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران امروز، ۲۶ شهریورماه در محل سالن همایش شهید ضرغام (فدراسیون کشتی)‌برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: همه ما امروز جمع شده‌ایم که یک سفر آموزشی و تربیتی را جشن بگیریم؛ سفری شورانگیز برای غنچه‌های عزیزمان که امید همه ما هستند.

وی افزود: غنچه‌هایی که وارد پیش‌دبستانی می‌شوند با یکدیگر آشنا شده و از تربیت مربیان بهره‌گیری می‌کنند. مربیان عزیز که زحمتکشان واقعی هستند باید بدانند که شروع این دوره تاثیری ماندگار در سراسر زندگی غنچه‌ها دارد. باید در دوره پیش‌دبستانی فضایی فراهم کنیم که بستر خوبی برای ارائه محبت و یادگیری غنچه‌ها باشد. برنامه‌های غنچه‌ها باید همراه با بازی، قصه و استفاده از بستر هنر و ادبیات باشد.

حکیم‌زاده گفت: والدین و مربیان باید بستر بازی را برای کودکان فراهم کنند تا بتوانند تمرین کار گروهی داشته باشند. آغاز مسیر وفاق و همدلی از کودکستان‌ها خواهد بود و باید به همه جنبه‌های رشد کودکان از جمله رشد عاطفی و شناختی توجه شود. توجه به کودکان به عنوان مهمترین مخلوق خدا باید در دستور کار همگان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پدران و مادران باید کودکی فرزندان خود را حفظ کرده و عجله‌ای برای پرتاب ایشان به بزرگسالی و مبانی درسی نداشته باشند. والدین باید اجازه دهند که فرزندان ایشان کودکی را با هم تجربه کنند؛ چراکه بهترین روش در این زمینه، طبیعی کودکی کردن است و باید از کودکان بخواهیم که بهترین خود باشند و آن‌ها را هیچ‌گاه با کسی مقایسه نکنند.

وی تصریح کرد: بنده و تمامی همکاران بنده در مجموعه وزارت آموزش و پرورش علاقه داریم تا تمامی کودکان این سرزمین بتوانند دوره پیش‌دبستانی را بگذرانند. دوره پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است و امیدواریم تمامی نوآموزان کشور بتوانند دوره پیش‌دبستانی را تجربه کنند. خانواده‌ها شرکای راهبردی ما در مسیر رشد همه جانبه کودکان هستند و همگی باید در این زمینه گام برداریم.

یادآور می‌شود، مراسم جشن غنچه‌ها همراه با برنامه‌های مختلف تفریحی برای کودکان ازجمله اجرای موسیقی، شعبده‌بازی، برنامه کودک و نوجوان و ... بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر