صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه مطرح کرد؛

تعامل حکیمانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نمایندگان مجلس

جلسه مشترک حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 931859

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد تعامل با قوای سه گانه است،‌ مجلس شورای به عنوان قوه مقننه یکی از قوای مهمی است که شورا بایستی تعامل حکیمانه با آن داشته باشد.

 

وی افزود: امروز با اعضا و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیداری داشتیم که بسیار صمیمانه بود و گفتگوی مفصلی درباره مصوبه کنکور، سهمیه‌بندی‌های کنکور و حوزه‌های دیگر آموزش صورت گرفت. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد:‌ این تعامل ادامه خواهد داشت تا اگر قرار باشد طرحی از سوی دولت پیشنهاد شود با تعامل مجلس به مصوبه تبدیل شود. شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری است و اگر قرار باشد مصوبه‌ای تصویب شود با تعامل مجلس صورت خواهد گرفت. 

 

استاد خسروپناه ادامه داد: درباره مصوبه کنکور پیشنهادهای مختلفی داده و مقرر شد کمیسیون آموزش در این باره به نظر واحد برسد، همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و ستاد علم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره بررسی‌های لازم را انجام دهند. شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده است که اصلاحات لازم را انجام دهد. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند این مصوبه تقویت خواهد شد، تاثیرگذاری معدل موضوع مهمی است، به کنکور قبل برنمی‌گردیم در صورتی به اصلاح نیاز داشته باشیم انجام می‌دهیم. باید شرایطی را فراهم کنیم که مخصوصا دانش آموزان مناطق محروم از طرفیت این مصوبه استفاده کنند. 

 

اختلافی میان شورا و مجلس وجود ندارد

 

علیرضا منادی‌سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این جلسه بیان کرد: امروز جلسه خوب و صمیمانه‌ای با استاد خسروپناه و اعضای حقیقی شورا و اکثریت اعضای کمیسیون داشتیم. در این جلسه درباره مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم، تعارض مصوبه شورا و مجلس بحث‌هایی مطرح شد، به نتیجه خوبی رسیدیم که قرار شد که تعامل ادامه داشته باشد. 

 

وی ادامه داد: اصلاحاتی در مصوبه انجام خواهد شد تا عدالت فراگیرتر محقق شود و قرار شد که کمیسیون ورود کند و پیشنهادات خود را ارائه دهد و در جلسه بعدی ارائه شود. بحث سهمیه های مطرح شد که با حضور نمایندگان مطرح می‌شود. 

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جلسه خوبی بود اختلافی میان شورا و مجلس وجود ندارد، باید به کمک یکدیگر اعتلای کشور را رقم بزنیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات خوبی را به عنوان بازوی علمی و با وجود شخصیت‌های علمی که دارد، انجام داده است، امیدواریم که در ادامه موارد قانونی که قرار است در شورا تصویب شود مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون گذشته همراهی داشته باشند

انتهای پیام/

ارسال نظر