صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

داداش زاده: پرسپولیس همیشه شگفتی ساز است، استقلال می‌تواند الغرافه را شکست دهد/ دادکان درست گفت فوتبال باید تعطیل شود

پیشکسوت سرخابی گفت: پرسپولیس همواره شگفتی‌ساز بوده و بر خلاف انتظارات عمل کرده، به دور از حاشیه به دنبال درخشش در آسیا است.
کد خبر : 931773

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار‌های تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: شکی نیست که فوتبال ما از لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزار، تولید بازیکن و موارد دیگری از رقبای آسیایی جا مانده و علت آن مافیا و دلال بازی بوده است. در حالی که استعداد کافی وجود داشته ولی به جای آنکه به دنبال ارتقای فوتبال ایران باشیم به فکر درآمد کاذب از فوتبال بودند. استقلال و پرسپولیس منبع درآمدی بودند که بالاخره واگذار شدند ولی در حال حاضر هم ثبات مدیریتی ندارند و هیچ وقت مدیری بیمه کاری نبوده تا با اطمینان برنامه‌های خود را پیش ببرد.

پرسپولیس باید به مراتب تیم آماده‌تری باشد

وی ادامه داد: با وجود همه کاستی‌ها، تمامی بازیکنان تمایل دارند تا در رقابت‌های آسیایی خوش بدرخشند، چون باعث دیده شدن آنها می‌شود. در ویترین لیگ نخبگان آسیا بازیکنانی که دیده می‌شوند امکان ترانسفر شدن آنها بیشتر می‌شود. احتمال لژیونر شدن انگیزه بازیکنان را مضاعف می‌کند، ضمن اینکه بحث ملی پوش شدن هم وجود دارد و در سالی هستیم که مسابقات انتخابی جام جهانی وجود دارد و بازیکنان می‌خواهند در تیم‌های ملی بازی کنند. پرسپولیس هم از چندین کشور ملی‌پوش دارد. مسئله مهم در مورد پرسپولیس این است که تمام تیم در اختیار سرمربی نبودند و تنها سه هفته در لیگ برتر بازی کرده، از طرفی نزدیک سه هفته تیم بازی رسمی نداشته و در مقابل الاهلی عربستان که با صرف بودجه نجومی تیم قوی‌تری بسته به دنبال آن است تا در خانه امتیاز بگیرد و پرسپولیس باید به مراتب تیم آماده‌تری باشد. 

پرسپولیس به دنبال درخشش در آسیاست 

پیشکسوت سرخابی افزود: الاهلی از بسیاری جهات تیم بهتری دارد ولی نباید این نکته را فراموش کنیم که گاریدو شناخت خوبی از تیم‌های آسیایی دارد و تجربه وی به او کمک می‌کند تا بتواند به شاگردانش اطلاعات خوبی بدهد و پرسپولیس به خاطر این شناخت می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد. گاریدو به لحاظ روحی روانی به تیم کمک می‌کند و فراموش نکنیم پرسپولیس همواره شگفتی‌ساز بوده و بر خلاف انتظارات عمل کرده است. بازی خوب و زیبایی رقم می‌خورد، چون پرسپولیس به دور از حاشیه به دنبال درخشش در آسیاست و الاهلی هم به خاطر هزینه‌هایی زیادی که پرداخته، نمی‌خواهد در خانه امتیاز از دست بدهد. الان نمی‌توان پیش بینی از نتیجه داشت و باید منتظر نمایش تیم در نیمه اول بود، از حالا حدس بزنیم تنها گمانه زنی بوده و خالی و تهی است.

خودزنی در استقلال کنار گذاشته شود

وی خاطرنشان کرد: هیئت مدیره باشگاه استقلال تصمیم درستی گرفت که جواد نکونام را حفظ کرد. او از سرمایه‌های فوتبال ماست که کاپیتان تیم ملی بوده و در ابتدای راه مربیگری باید به او کمک کرد تا بتواند ایرادهایش را کنار بگذارد و از لحاظ فنی مربی موفقی شود. اختلافات درونی و حواشی باید کنار گذاشته شود. استقلال تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل داشته و به زمان نیاز دارد تا تیم هماهنگ و یکدستی شود. خودزنی باید کنار گذاشته شود و به جای آنکه بابت یک شکست از نکونام انتقاد شود، به او فرصت دهند تا جبران کند. به اختلافات دامن زده نشود و در فصلی که اوضاع مالی استقلال خوب است، بگذارند تا نکونام کار کند. اگر ناموفق بود خود او شهامت آن را دارد تا استعفا دهد. ضمن اینکه بازی در ورزشگاه شهر قدس که امکاناتی نظیر آزادی را ندارد و بازی به خودی خود سخت است و تیم باید تلاش بیشتری کند تا برابر حریف قطری برنده شود. الغرافه سابقه باخت برابر تیم‌های ایرانی را داشته و استقلال هم می‌تواند این حریف را شکست دهد. هر چند زمین ورزشگاه کیفیت لازم را ندارد و حمایت تماشاگران هم از وی بسیار ضعیف‌تر از آزادی است، چون ظرفیت ورزشگاه خیلی کمتر است.

کمیته‌های فدراسیون باید مستقل باشند

داداش زاده با انتقاد از افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی لیگ برتری گفت: اگر قرار بر افزایش است باید شامل تمامی تیم‌ها شود، چون این چهار تیم در لیگ برتر و جام حذفی با ۱۲ تیم دیگر بازی می‌کنند. بر فرض که چنین افزایشی توجیه دارد، چرا در همان ابتدای فصل نقل و انتقالات اعلام نشد و گذاشتند در آخرین فرصت چنین کاری را کردند تا باعث اعتراض دیگر تیم‌ها شوند. اگر به خاطر کمک به این چهار تیم بوده تا در آسیا بهتر کار کنند باز هم تصمیمی بوده که باید زودتر می‌گرفتند تا معترضی وجود نداشته باشد. ضمن اینکه جمشید نورشرق یک مدیر توصیه‌پذیر است و من در پرونده شکایت از داماش گیلان به حرف نورشرق گوش دادم، چک گرفتم تا پاس شود و رضایت دادم ولی هنوز به پولم نرسیدم. کمیته‌های فدراسیون باید مستقل باشند و خودمختار عمل کنند تا اتفاقاتی نظیر پرونده من رخ ندهد. محمد دادکان درست گفت که فوتبال چند سال تعطیل شود و شاید عده‌ای متضرر شوند ولی در کل فوتبال درست می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر