صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
در آیین تکریم معارفه روسای دانشگاه خوارزمی؛

عبدالهی: نیازمند بازنگری دروس در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی گفت: ابرتغییراتی در سطح دنیا داریم و باید طلایه دار در تغییرات باشیم، پس نیازمند بازنگری دروس در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم و باید به استقبال تغییر رویم که دانشگاه سرلوحه این تغییرات است.
کد خبر : 931753

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه علی حسن‌بیگی، رئیس سابق دانشگاه خوارزمی و بیژن عبدالهی سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) با حضور محمد روشن مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

بیژن عبدالهی سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی در این برنامه گفت: مسئولیت نعمتی امانتدار است که نگهداری آن بسیار سنگین خواهد بود.

وی افزود: ۳ پردیس تهران، کرج و گرمدره با ۱۵ دانشکده، ۵ مرکز پژوهشی، ۱۲ هزار دانشجو، ۱۱۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه خوارزمی مستقر هستند.

عبدالهی تصریح کرد: سیاست کلی دولت بر پایه منویات رهبری مقام معظم رهبری برنامه ریزی شده و دانشگاه باید متناسب با آن راهبرد‌های خود را که وفاق ملی است، پیش ببرد تا نخستین دانشگاه رسمی آموزش عالی کشور به شکل آکادمیک و علمی توسعه و ارتقا یابد.

ذات دانشگاه گفت‌وگوست

سرپرست دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: هفته وحدت به ما می‌آموزد که هماهنگی، انسجام، نقد و گفتگو را ایجاد کنیم، دانشگاه باید محل گفتگو باشد و اذهان با هم تعامل داشته باشند تا به نتیجه برسیم، ماهیت و ذات دانشگاه گفتگو است و ماهیت گفت‌وگو هم یادگیری است.

وی با بیان اینکه یادگیری از طریق مناظره اتفاق می‌افتد؛ تاکید کرد: باید با یکدیگر بحث و گفت‌‌وگو داشته باشیم.

عبدالهی تاکید کرد: دانشجویان باید به سمت گفت‌وگو حرکت کنند، مدنظرم این است که گفت‌وگو را در جمع وفاق ملی که دانشجویان، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی است توسعه دهم.

وی گفت: ۹۸ درصد بودجه حتی بیشتر از آن مربوط به دانشگاه است؛ بنابراین دانشجویان باید وارد کارزار دانشگاه شوند، دنبال گسترش فعالیت‌ها هستیم، مدیر تحول‌خواه هستم و برای این منظور نیازمند تحرک همگان هستم تا بتوانم زیرساخت‌ها را فراهم کنم. 

عبدالهی بیان کرد: شایسته سالاری را در جذب هیئت علمی اولویت قرار می‌دهم و امید و پویایی را بین دانشجویان افزایش خواهم داد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید بر مبنای قانون حرکت کنیم، سپس مرجعیت علمی اعضای هیئت علمی را مورد توجه قرار دهیم. 

وی گفت: برنامه استراتژیک باید متناسب با برنامه هفتم توسعه و اسنتدبالادستی بازنگری شود، باید با یک هدف به دنبال برنامه برویم و بدانیم بودجه کجا صرف خواهد شد؛ چرا که در این زمینه محدودیت‌هایی داریم.

عبدالهی اضافه کرد: ابرتغییراتی در سطح دنیا داریم و باید طلایه دار در تغییرات باشیم، پس نیازمند بازنگری دروس در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم و باید به استقبال تغییر رویم که دانشگاه سرلوحه این تغییرات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر