صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

اسلامی: با گروسی و جمعی از مقامات هسته‌ای دیدار خواهم کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی در بدو ورود به وین به منظور شرکت در نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد که دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمعی از مقامات هسته‌ای از اهداف مهم این سفر است.
کد خبر : 931736

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، هنگام ورود به وین به‌منظور حضور در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد استقبال محسن نذیری اصل، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی در وین و عباس باقرپور اردکانی، سفیر کشورمان در اتریش قرار گرفت.

اسلامی در بدو ورود به وین با اشاره به برنامه‌های خود در این دوره از نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: فردا (دوشنبه ۲۶ شهریور) در اجلاس کنفرانس عمومی آژانس سخنرانی خواهم داشت که در آن ضمن اشاره به توانمندی‌ها و واقعیت اهداف صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، مواضع جمهوری اسلامی را بیان خواهم کرد.

وی افزود: در این سفر دیدار‌های چند جانبه‌ای خواهیم داشت که نشست، دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمعی از مقامات هسته‌ای و عالی‌رتبه کشور‌ها در زمینه موضوعات هسته‌ای و همکاری‌های دوجانبه از اهداف مهم این سفر خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: برپایی غرفه صنعت هسته‌ای در نمایشگاه جانبی کنفرانس و برگزاری نشستی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان در مسیر به اشتراک گذاشتن مهم‌ترین تجربیات و دستاورد‌های علمی و فناورانه کشورمان در این رویداد، یک اقدام مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله با همت و تلاش همکاران عزیزمان، اهداف و دستاورد‌های ارزشمند و صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای ایران برای جهانیان نمایان خواهد شد.

لازم به ذکر است به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش رویداد جانبی شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ کارشناسان صنعت هسته‌ای کشورمان به معرفی و ارایه تجربیات، دستاورد‌ها و توانمندی‌های ایران در حوزه ساخت نیروگاه اتمی، راکتور‌های تحقیقاتی، چرخه سوخت، فناوری کاربرد پرتوها، ایزوتوپ‌های پایدار و آموزش نیروی انسانی متخصص می‌پردازند.

همچنین در نمایشگاه جانبی این کنفرانس، توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشورمان در حوزه‌های کاوش ربات، اپلیکیشن‌های ربات در صنعت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و پایدار، محصولات رادیودارویی و صنعتی؛ سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و نیز توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه فناوری پلاسما در حوزه صنعت، محیط زیست، درمان و سلامت، امنیت غذایی و نیز اقدامات انجام شده در زمینه پسمانداری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر