صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام احمدی:

نمایندگان مجلس برای نخبگان و دانشگاهیان وقت بگذارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس بسیار پرمشغله هستند؛ اما این ملاک نمی‌شود که با نخبگان و دانشگاهیان کمتر مرتبط باشند و این وظیفه مهم بوده که برای این قشر فرهیخته و مهم جامعه وقت کافی بگذارند.
کد خبر : 931663

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در نشستی با هیئت رئیسه معاونان، مدیران و روسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه حاضر شد و درباره مسائل و مشکلات فعلی دانشگاه آزاد اسلامی با آنان به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

سفیر سابق ایران در مراکش با بیان اهمیت ارتباط هر چه بیشتر مجلس و دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با وجود مشغله کاری بسیار همیشه آماده حضور در دانشگاه و شرکت در جلسات پرسش و پاسخ یا همفکری و تعامل است.

نماینده دوره سوم، نهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد از همان ابتدای آغاز به کار با توجه به فرصتی که برای دولت و علاقه‌مندان به کسب علم و دانش ایجاد کرد، ممتاز بودن این دانشگاه، موجب شد که عده‌ای فرصت‌طلب احساس خطر کرده حتی در مسیر رشد این دانشگاه کارشکنی کنند که ثمری نداشت. امروز شاهد سربلندی این دانشگاه در جامعه هستیم؛ البته این دانشگاه به‌طور مشخص غیرانتفاعی است و به هیچ‌وجه نمی‌تواند روی سهمی از بودجه دولت حساب کند و خروجی فارغ‌التحصیلان بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در سال هم با توجه به مشکل بیکاری مسئله مهمی بوده که باید روی آن نیز فکر ویژه‌ای صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به دانشگاهیان اضافه کرد: نماینده مجلس ظرفیت است باید از این ظرفیت استفاده کنید، نمایندگان را به دانشگاه دعوت، مشکلات و موضوعات مهم خود را با آنان در میان بگذارید و از آنها بخواهید که به این موضوعات رسیدگی کنند؛ البته نمایندگان مجلس بسیار پرمشغله هستند؛ اما این ملاک نمی‌شود که با نخبگان و دانشگاهیان کمتر مرتبط باشند و این وظیفه مهم بوده که برای این قشر فرهیخته و مهم جامعه وقت کافی بگذارند، شما هم لازم است تعاملات خود را با نمایندگان بیشتر کنید.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه مطرح کرد: اگر لازم است از طرف شما مطالبه‌گری کنم باید محتوی و اطلاعات کافی داشته باشم تا با اطلاعات و دانش کافی به‌عنوان نمونه بتوانم شخص وزیر را متقاعد کنم؛ چراکه اگر استدلال و منطق با توجه به ناآگاهی از موضوع قوی نباشد، نمی‌توانم کار زیادی انجام دهم پس از شما دانشگاهیان انتظار دارم با اطلاعات کافی مرا متقاعد کنید.

 باید تعامل سازنده‌ای بین مجلس و دانشگاه وجود داشته باشد 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: شیخ وحید احمدی چه به‌عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه یا نماینده مجلس شورای اسلامی همیشه منشأ خیر و برکت برای دانشگاه آزاد اسلامی و پاسخگو بوده‌اند که جای قدردانی دارد. باید تعامل خوب و سازنده‌ای بین مجلس و دانشگاه وجود داشته باشد با این تأکید که باید نقش دانشگاهیان در مجلس بسیار بیشتر باشد و برگزاری این‌گونه نشست‌های صمیمانه و جلسات همفکری مطمئناً در رشد و توسعه استان کرمانشاه نیز تأثیرگذار است.

افشین غنی‌زاده گزارشی از دستاورد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در سالی که گذشت ارائه کرد و ادامه داد: این دانشگاه فقط با اتکا به شهریه دانشجویی و درآمد‌های غیرشهریه‌ای فعال بوده، هیچ کمکی از بودجه دولتی و نفت ندارد و با وجود مشکلات مختلف اقتصادی که جامعه نیز با آن دست به گریبان بوده، روی پای خود ایستاده با همه این اوصاف و اهمیت حضور دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و اینکه جزء چند دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود، این دانشگاه زیاد دیده نشده، هرکدام از کارمندان و استادان دانشگاه آزاد بدون هیچ ادعایی نسبت به دانشگاه‌های دولتی بین سه تا چند برابر بیشتر کار می‌کنند و همه توان صرف این شده که از این ظرفیت مهم و ارزشمند بیشتر استفاده شود.

وی توضیح داد: چاپ مقالات متعدد علمی و isi، اختراعات متعدد، بهره‌مندی از چندین دانشمند دو درصد برتر دنیا، متکی بودن به درآمد خود بدون بهره‌مندی از بودجه دولتی، تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های متعدد با ادارات و کارخانه‌ها و نهاد‌های مختلف، حضور چشمگیر در صحنه‌های اجتماعی و ورزشی، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، اجرای طرح صدرا، طرح پویش و معرفی دانشجویان به صاحبان شغل و صنایع همه و همه تنها جزئی از دستاورد‌های این دانشگاه است که امیدواریم بیشتر مورد عنایت مسئولان قرار گیرد.

به گزارش آنا، در این جلسه حاضران از نماینده مجلس شورای اسلامی قول گرفتند در مدت‌زمان‌های کوتاه شاهد حضور وی در جمع دانشگاهیان و تبادل فکر و اندیشه، حضور در جلسه پرسش و پاسخ یا مطالبه‌گری باشد که ایشان نیز قول مساعد داد. در ادامه حاضران در جلسه به نوبت خواسته‌های خود و جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه را در حضور شیخ وحید احمدی عنوان کردند که از مهم‌ترین این درخواست‌ها استفاده از امتیاز مسکن که سال‌هاست از آن بی‌بهره بوده‌اند، تاکنون زمین یا مسکنی به آنان تعلق نگرفته، همسان‌سازی حقوق و مزایا با دانشگاه‌های دولتی، استفاده از توانمندی‌های دانشگاه در جمع سایر دانشگاه‌های استان، بهره‌مندی از سهام عدالت و یارانه و موارد دیگر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر