صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
جعفری عنوان کرد؛

پیش‌بینی رشد سه‌برابری مخاطبان جشنواره امامت و مهدویت

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت پیش‌بینی کرد که مخاطبان چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دوره‌های گذشته رشد سه برابری داشته باشد.
کد خبر : 931648

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی و توجیهی دبیران تخصصی و رابطان خبری و اطلاع‌رسانی چهارمین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ویژه استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت در این نشست با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه اجتماعی برای حل مسئله‌ کشور اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه حل مسئله، پرداختن به معضلات فرهنگی جامعه و یافتن راه‌حل‌هایی برای آنهاست.

{$sepehr_key_1944}

سیدجواد جعفری اضافه کرد: دانشگاه باید درراستای تقویت فرهنگ دینی و مهدوی تلاش کند و از آنجا که زبان هنر زبان ماندگاری است از طریق آن به توسعه فرهنگ مهدوی و دینی بپردازیم.

وی با تأکید بر نقش رسانه در افزایش توان فرهنگی جامعه افزود: امروزه کسانی که در طریق دین خدا و در راه ترویج فرهنگ معنوی و مهدوی قلم می‌زنند کاری بسیار بزرگ و خداپسندانه را در پیش دارند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت، رسالت مهم جشنواره امامت و مهدویت را «به یاد امام زمان بودن» برشمرد و افزود: امام به‌عنوان عَلَم هدایت جامعه بر گردن همه ما حقی دارد و این حق آن است که از او پیروی کنیم و لحظه‌ای از یاد او غافل نباشیم.

جعفری تأکید کرد: جامعه‌ای که حین کار و تلاش و در حال پیاده کردن عدالت و دنبال عدالت‌ورزی بوده و کنار آن منتظر عدالت بخش اصلی و نهایی است، در حقیقت در حال ساری و جاری ساختن گفتمان انتظار و به یاد امام زمان بودن است.

وی توضیح داد: آنچه که تا امروز در طول سه دوره جشنواره اتفاق افتاده، نشان از آن دارد که افراد با اخلاص و از هویدای دل پای کار جشنواره هستند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت یادآور شد: اهتمام مجموعه ارکان دانشگاه اعم از استاد، دانشجو، کارمند و مدیریت دانشگاه با ظرفیت خالصانه‌ای که از خویش ابراز می‌کنند، حتماً نتیجه قابل توجه و قابل مشاهده را به‌دنبال خواهد داشت.

{$sepehr_key_1938}

جعفری متذکر شد: براساس توصیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محور جشنواره امسال بر مفاهیم زیارت جامعه کبیره قرار گرفته و در نشست‌های تخصصی استان‌ها راهکار‌های بهره‌بندی هرچه بیشتر از این مفاهیم در محور‌های جشنواره را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی، توصیه کرد: باید با به‌کارگیری ظرفیت کامل کانون‌ها، دانشجویان و استادان دانشگاه مخاطبین جشنواره را در سال جاری به‌لحاظ عددی به تعداد ۱۵۰ هزار نفر برسانیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت زیارت جامو مهدویت تشریح کرد: جشنواره در سال اول خود ۷ هزار مخاطب داشت، اما در سال دوم با دو برابر شدن این تعداد به ۱۵ هزار مخاطب رسید و در سال سوم تعداد مخاطبان به سه برابر دوره قبل یعنی ۵۳ هزار نفر رسید و براساس همین سیر سعودی انتظار داریم که رشد سه برابری تعداد مخاطبین جشنواره در چشم‌انداز سال جاری به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

جعفری خاطرنشان کرد: رویکرد سال جاری تعمیم مخاطبین جشنواره امامت و مهدویت به سایر مؤسسات آموزش عالی است، امیدواریم با تبلیغات کافی و مناسب استان‌ها دانشجویان و دانشگاهیان سایر دانشگاه‌ها در کنار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر