صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
بزرگ‌ترین مشکل در کشور «تبیین» است

حاجی بابایی: نتوانستیم کار‌های انجام‌شده را شناسایی و به دیگران منتقل کنیم

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مشکل در کشور تبیین است که نتوانستیم کار‌های انجام‌شده را به دیگران منتقل و شناسایی کنیم.
کد خبر : 931630

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه مراسم کشوری طرح ملی اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری برنامه اعتلا و همایش جهاد تبیین در رشد و توسعه علمی و تربیت عمومی کشور تأثیرگذار باشد. هر طرح و برنامه‌ای که ارائه می‌شود باید به شکلی باشد که مخاطبانش آن را بپذیرند برای همین لازم است جهاد تبیین را به خوبی اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: ضعف در معرفی داریم امروز جوانان احساس می‌کنند بیرون از این کشور چیز‌هایی وجود دارد که در داخل نیست، نمی‌خواهم بگویم ضعفی نداریم؛ اما همان ظرفیت‌های موجود را هم نتوانستیم درست معرفی کنیم.

{$sepehr_key_1941}

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبیین وحی کار پیامبر بوده و ایشان به خوبی نتوانستند این اقدام را انجام دهند که همه دنیا را فتح اسلام کردند، بیان کرد: رشدی که در طول ۴۵ سال گذشته داشتیم را نتوانستیم به نسل دوم و سوم منتقل کنیم. در یک بررسی دقیق متوجه خواهید شد که با این همه نخبه و سرمایه دانشگاهی که جزء رتبه‌های برتر دنیا از نظر تعداد دانشگاه هستیم هنوز در تبیین ضعیف بوده و موفق به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خود در بخش‌های مختلف نبودیم.

حاجی بابایی بیان کرد:امروز فقر تبیین داریم و ریشه خود را نتوانستیم به جوانان نشان دهیم برای همین است که موفق نبودیم به جوانان خود را اثبات کرده که آنها را دوست داریم و ریشه بزرگ آنان را می‌شناسیم و می‌خواهیم معرفی کنیم.

وی با اشاره به نقش تبلیغ و تبیین دستاورد‌ها نیز مطرح کرد: گاهی اوقات تبلیغ‌ها آنقدر گسترده می‌شود که نیلوفر را مقابل بید علم می‌کنند و حتی در باد پاییزی چنان خشکی خود را در اذهان جا می‌اندازند که گمان می‌کنیم از ما بالاتر هستند. برای انتخاب جایگاه‌ها اگر فردی را منصوب کنیم که از او بهتر وجود دارد و به ظرفیت او بی‌توجه بودیم به امامت و رسالت خیانت کردیم اینجا است که تبیین و تبلیغ جایگاه خود را نشان می‌دهد.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: در جامعه امروز نقد و تخریب دو موضوعی است که باید کامل از هم جدا شود؛ اما تخریب امروز تبدیل به شغل شده و می‌خواهیم همه را زخمی کرده و تخریب کنیم. مشکل امروز کشور عدم شناخت و تبیین است که باید روی آن تمرکز ویژه شود.

حاجی بابایی ادامه داد: امیدوارم اگر این همایش اندوخته‌ای برای شرکت‌کنندگان داشت اثر آن را در تربیت دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور شاهد باشیم و افتخار کنیم به تربیت نسلی که آگاه است و آگاهی‌بخش می‌تواند باشد.

به گزارش آنا؛ همایش «طرح ملی اعتلا» که از روز جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در قالب همایش جهاد تبیین و با حضور بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد آغاز شده تا دوشنبه ۲۶ شهریور در این دانشگاه ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر